מקלארן. מנבחרת אנגליה למכבי ת"א
מקלארן. מנבחרת אנגליה למכבי ת"אצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מספר שעות ספורות לאחר התבוסה הכואבת לבית"ר ירושלים, בפתיחת עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורגל, הודיעה היום (שני) מכבי ת"א על מינויו של סטיב מקלארן שיצטרף לצוות האימון של מכבי תל אביב וישמש כיועץ.

בין שלל תפקידיו של מקלארן בן ה-56, שימש זה כעוזרו של אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד וכן מאמנה של נבחרת אנגליה בקמפיין מוקדמות יורו 2008.

למעשה, מקלארן חוזר לשתף פעולה יחד עם מי ששיחק תחתיו במדי מנצ'סטר האנגלית, לא אחר מאשר מאמן הצהובים מת"א, ג'ורדי קרויף, ששיחק תחתיו כשמקלארן שימש כעוזרו של אלכס פרגוסון בין השנים 1999-2001.

"לסטיב מקלארן יש ידע רב וניסיון עתיר ברמות הכי גבוהות בכדורגל האירופי", אמר הבעלים של הצהובים, מיץ' גולדהאר שהוסיף, "אנו שמחים לצרף אישיות ברמה הזאת ואנו בטוחים כי הוא יכול לתרום לצוות האימון ולשחקנים במכבי תל אביב".

מקלארן עצמו, שנכח וצפה במשחק ההפסד אמש לבית"ר ירושלים בתוצאה 3:0 במחזור הראשון של עונת 2017/18 בליגת העל שבכדורגל, סיפר כי צפה גם כן בניצחון מכבי תל אביב על הפועל רעננה בגביע הטוטו, ואמר כי "זה תענוג להתחיל לעבוד עם ג'ורדי בתפקידו החדש כמאמן מכבי ת"א לאחר ששימש כמנהל המקצועי של המועדון. אני מכיר אותו עוד מהימים שלנו ביחד במנצ'סטר יונייטד ושמרנו על קשר בשנתיים האחרונות. יש לי כבוד רב למועדון כה גדול בישראל המוכר בכל אירופה ואני מתכוון לסייע לג'ורדי ולשחקנים להצליח העונה עבור האוהדים".

כאמור, למקלארן יש ניסיון רב באימון בכל הרמות כששימש בין היתר כמאמן מידלסבורו איתה זכה בגביע הליגה האנגלי ב-2004, כמאמן טוונטה הגיע כבר בעונתו הראשונה למקום השני בליגה ולגמר הגביע ההולנדי ובעונתו השנייה הוליך אותה לאליפות הראשונה בתולדותיה, ב-2010.

בהמשך עבר מקלארן גם בוולפסבורג הגרמנית, נוטינגהאם פורסט, דרבי קאונטי וניוקאסל יונייטד.

נראה כי מינויו של מקלארן לצידו של קרויף, לא התקבלה בשביעות רצון מצידו של המאמן ההולנדי, כשזה לא מסר תגובה למינוי בצעד די חריג.