ביתר עילית
ביתר עיליתצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

עיר הילדים: שנת הלימודים הקרובה תיפתח בביתר עילית בסימן תנופה עם מספרי תלמידים גבוהים במיוחד.

על פי נתוני הלמ"ס, ביתר עילית הינה העיר בעלת אחוז הגידול הגבוה ביותר ביו"ש.

לדברי אגף החינוך בעיריה, 27,074 תלמידים לומדים במערכות החינוך בעיר, מתוכם - 7,432 ילדי גן, 14,956 ילדים במערכות החינוך היסודי, 2,234 תלמידים עולים לכיתה א', 2,275 תלמידי ישיבות, ו-2,411 בנות סמינרים.

מוסדות החינוך של ילדי ביתר עילית מתפרשים על פני מאות גני ילדים, עשרות תלמודי תורה ובתי ספר, סמינרים, ישיבות קטנות וגבוהות.

בתגובה לנתונים אומר ראש העיר מאיר רובינשטיין, "ההיערכות לפתיחת הלימודים נעשית כבר חודשים ארוכים. זאת, על מנת לאפשר לכל תלמיד בעיר ללמוד כראוי, במקום מרווח, עם מירב התנאים להצלחה. כל מוסדות החינוך בעיר שוכנים בס"ד במקומות לימוד ראויים, רובם המוחלט מבני קבע מרווחים ואנו ממשיכים בתנופת בינוי כבירה, כאשר בשנה הקרובה יתאכלסו למעלה מ-100 גנים, כיתות ומעונות חדשים".

עוד הוסיף רובינשטיין "הסך הכולל של הילדים בביתר, מגילאי 1 עד 18 הוא כ-66% מתושבי העיר, שהם למעשה רוב תושבי העיר, או במילותיו של נציג ילדי העיר שבירך במעמד הנחת אבן הפינה לגבעה ג': 'ביתר היא העיר שלנו - הילדים של ביתר. רוב תושבי העיר הם כמוני - ילדים. אנחנו כאן בעצם הרוב'. המספרים הללו מצדיקים את הכינוי 'עיר הילדים' לביתר עילית".