משחתת הטילים ג'ון מקיין
משחתת הטילים ג'ון מקייןצילום: רויטרס

צוותי הצלה מארה"ב, מלזיה וסינגפור, לרבות אוניות סיור, מסוקים וצוללנים, מחפשים בשעות האחרונות אחרי לפחות 10 מלחים אמריקאים שנעדרים בשעות האחרונות בעקבות התנגשות בין משחתת הטילים האמריקאית הגדולה "ג'ון מקיין" לבין ספינת נפט סמוך לחופי סינגפור.

בהודעת הצי האמריקאי נמסר כי בעקבות ההתנגשות "נגרם נזק לצידה של משחתת הטילים, ונגרמה הצפה בתאים הסמוכים, לרבות בחדרי המכונות והתקשורת של הספינה. כרגע יש 10 מלחים נעדרים וחמישה פצועים".

מסוקים פינו את המלחים הפצועים לבית חולים בסינגפור, כאשר מצבם מוגדר קל ובינוני. בהצהרה של חיל הים האמריקאי נמסר רק כי משחתת הטילים עשתה את דרכה חזרה אל בסיסה בסינגפור, כאשר אירעה ההתנגשות עם ספינת הנפט הגדולה.

הנשיא דונלד טראמפ הגיב על הידיעות על ההתנגשות וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "המחשבות והתפילות שלנו עם מלחי הצי האמריקאי על משחתת הטילים 'ג'ון מקיין' בשעה שמבצע חיפוש והצלה מתנהל כעת". גם הסנטור ג'ון מקיין עצמו פירסם הודעה בה אמר כי "הוא ואשתו מתפללים עבור המלחים".

זו ההתנגשות המשמעותית השנייה של משחתת טילים אמריקאית במימי האוקיינוס השקט בחודשים האחרונים. לפני כחודשיים נהרגו שבעה מלחים אמריקאים כאשר נושאת המטוסים "פיצג'רלד" התנגשה בספינת מכולה סמוף למים הטריטוריאליים של יפן.