שחקני נבחרת ישראל. ארכיון
שחקני נבחרת ישראל. ארכיוןצילום: איגוד הכדורסל

נבחרת ישראל בכדורסל תשתמש במחקר ממכון ויצמן שבוצע על ידי פרופ' ערן סגל ופרופ׳ ערן אלינב, במטרה לשפר את רמות האנרגיה, הריכוז והעירנות של השחקנים.

המחקר גילה כי התאמת התזונה של כל אדם לפי הרכב החיידקים שחיים במערכת העיכול שלו מאפשרת לייצב את רמות הסוכר בגוף, שידוע כגורם המשפיע על רמת האנרגיה.

לצורך כך החלו באיסוף דגימות חיידקי מעיים של השחקנים על ידי הסטארטאפ DayTwo, שהוקם על בסיס המחקר של מכון ויצמן. בנוסף תתאים החברה תזונה אישית לכל שחקן לפי הרכב חיידקי המעי שלו ולפי פרמטרים אישיים נוספים. המלצות התזונה יועברו לשחקנים באמצעות אפליקציה המדרגת את המזונות המומלצים לכל משתמש ומתריעה מפני מזונות שיש להיזהר מהם.

לדברי ליהיא סגל, מנכ"ל DayTwo, "המחקר הוכיח כי מזונות זהים מובילים לתגובות סוכר שונות בין אנשים, בין הגורמים לכך הם חיידקי המעי השונים וייחודיים לכל אדם. למשל אכילת מזון הנתפס כבריא, כמו תפוח, יכולה להוביל לעליה ברמות הסוכר אצל אדם שאינו מגיב טוב לתפוח.

''בהקשר לספורטאים, אכילה לפני אימון של מאכלים העשויים להוביל לעליה גבוהה ברמות סוכר במהלך האימון, תוביל לירידה ברמת האנרגיה. בעזרת הטכנולוגיה שפותחה במכון ויצמן ניתן לחזות את תגובות הסוכר הייחודיות לכל שחקן והנבחרת צפויה לגלות תוצאות מפתיעות'', הוסיפה.

אבי קובלסקי, פיזיולוג ומאמן הכושר של נבחרת ישראל בכדורסל:, אמר כי "שמירה על רמות סוכר מאוזנות היא מרכיב קריטי בביצועים של ספורטאים מקצועניים, המהלך נועד לתרום להעלאת רמת האנרגיה של כל שחקן".