זירת הפיגוע בארמון הנציב
זירת הפיגוע בארמון הנציבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מירב והרצל חג'אג', הוריה של סגן משנה שיר חג'אג' הי"ד שנרצחה בפיגוע דריסה בארמון הנציב בירושלים, הגישו בקשה תקדימית לבית הדין לעררים בבקשה להצטרף כעותרים לדרישת המדינה לשלול את אזרחותו של המחבל פאדי אל-קנבר שרצח את בתם יחד עם שלושה קצינים נוספים, לקראת הדיון שיתקיים בחודש הבא בבג"ץ.

עד היום לא יכלו משפחות שכולות מפיגועי הטרור לקחת חלק ממשי בהליכים המשפטים שנערכו נגד רוצחי יקיריהן.

יחד עם זאת, המחבלים ובני משפחותיהם זכו לייצוג בהליכים נגדם על ידי גופי שמאל כמו "המוקד להגנת הפרט", "האגודה לזכויות האזרח", "עדאלה" ועוד. בקשה תקדימית זו מבקשת לשנות את המציאות האבסורדית.

בעתירה שהוגשה על ידי בא כוחם של המבקשים, עו"ד בן ציון אדורם, נכתב כי "שלילת היתר השהייה יש בה כדי להוות הרתעה עתידית כלפי מחבלים בפוטנציאל השוקלים האם להוציא את מחשבותיהם מהכוח אל הפועל, ולכן החלטה שתאשר את שלילת היתרי השהייה עשויה למנוע את אירוע הטרור הבא ולהפחית באופן כללי את מספר אירועי הטרור – דבר שללא ספק יתרום לרווחת כל החיים בארץ הזו, ללא שום הבדל ביניהם משום סוג שהוא".

לבקשת משפחת חג'אג' הצטרפה תנועת "אם תרצו" המלווה את המשפחה מאז האסון ומבקשת להחיל את עקרון השוויון, שכן אם אותם ארגוני שמאל שאינם קשורים בקשר ישיר למבצעי הפיגועים ובני משפחותיהם יכולים להציג את טיעוניהם בבית המשפט הרי ראוי שזכות זו תינתן גם למשפחות השכולות ולתנועה המסייעת להם.

הוריה של שיר ז"ל, מירב והרצל חג'אג', אמרו עם הגשת הבקשה כי “במדינת ישראל מתקיימת תעשייה של רצח יהודים. ארגונים שונים שמייצגים את אותם המחבלים מקבלים סכומי כסף משמעותיים ומגנים על אותם בני בליעל, ואנו שאיבדנו את היקר לנו מכל, לא יכולים להשמיע את זעקתנו בבג"ץ.

''בקשה זו היא קריאת כיוון לכל מערכת המשפט בישראל- עורו משנתכם. אנו לא נשקוט ולא ננוח עד שכלל המשפחות השכולות תוכלנה להשמיע את זעקתן", אמרו ההורים השכולים.

אביה של סגן שיר חג'אג' הי"ד
הרצל חג'אג' בראיון לערוץ 7, מספר ימים לאחר הפיגוע