נחש
נחשצילום: istock

"בעבודתנו באזור הנגב וים המלח אנו ניתקלים במהלך העבודה בלא מעט זוחלים לסוגיהם המגוונים: נחשים שונים ומשונים, עקרבים ומיני זוחלים רבים", מספר זכריה חג'בי, קורא מונים בנפת באר- שבע במחוז הדרום בחברת החשמל.

חג'בי נתקל השבוע בשני אורחים זוחלים בארון חשמל בדימונה: שני נחשים שרבצו בנעימים על רצפת ארון החשמל.

חג'בי הגיע למתקן שפכים בדימונה לקריאת מונה החשמל בארון החשמל המרכזי, "פתחתי בזהירות את דלת הארון ולפתע הבחנתי בזוג נחשים על רצפת הארון. כאמצעי בטיחות שסיגלתי, אני פותח את ארונות החשמל בעזרת מפתח עם חוט ארוך ועומד מאחורי הדלת - כדי לאפשר לכל זוחל או יצור אחר אם נמצא בתוכו לצאת מהארון וכן לזהות ממקום בטוח יחסית מה קורה בתוכו.

חששתי שהנחשים יתקפו לכן התרחקתי מספר מטרים מהמקום והשלכתי ממרחק בטחון אבנים קטנות ליד הנחשים כדי שייצאו מהארון, וכתוצאה מכך הנחשים נמלטו לתוך חור באדמה" .

לאחר שוידא כי ארון החשמל נקי מנחשים וממיני מזיקים אחרים ביצע זכריה את פעולות קריאת המונה וסגר את הדלת הארון עד לביקורו הבא במקום בעוד חודש.

"כחלק מהיערכותנו להיתקלויות עם נחשים ומיני זוחלים במהלך העבודה בשטח אני מתייעץ ושואל לגבי התנהגות הנחשים וכללי ההתנהלות בסביבתם וכמו כן, בהדרכות הבטיחות בחברת החשמל אנו מתודרכים בנושא התנהגות והיתקלות עם זוחלים ונחשים ומקבלים את ההנחיות והמידע המתאים".

הנחשים בארון החשמל
הנחשים בארון החשמלצילום: עובדי נפת באר-שבע, מחוז הדרום