אב שכול: המחבלים צוחקים לנו בעיניים
.

הרצל חג'אג', אביה של שיר הי"ד שנרצחה בפיגוע דריסה בארמון הנציב בירושלים, מסביר בראיון לערוץ 7 את בקשתו להצטרף כעותר להליך המשפטי לשלילת אזרחות מהמחבל שרצח את בתו יחד עם שלושה קצינים נוספים.

"קודם כל אנחנו רוצים להשמיע את קולנו, אנחנו רוצים שיראו שיש פנים מאחורי המשפחות האלה שאיבדו את הדבר הכי יקר שהיה להן" אומר האב השכול.

לדברי חג'אג', הפרקליטות לא עושה מספיק על מנת למצות את הדין עם המחבל הרוצח ועם משפחתו, "אומרים לנו, 'שבו בצד - אנחנו עושים', ואז המדינה לא עושה מספיק. זה עובר לפקידים ועובר לפרקליטים וזה מתמסמס ואתה לא רואה את הדחיפה הזאת.

''מצד שני אני רואה את 'המוקד להגנת הפרט' שיש לו עורכי דין מנוסים שבאים מוכנים ועם 'מלחמה בעיניים' נגד המדינה, ואני מרגיש שזה גם נגדי, והם באים עם אש בעיניים ודוחפים כל דבר במהירות ומגישים עררים ומגישים הכל במהירויות שאתה לא מאמין".

חג'אג' מבקש שיוקם גוף יעיל יותר מהפרקליטות לצורך טיפול במחבלים, "אנחנו רוצים להילחם בזה. אנחנו רוצים שישמעו את הקול שלנו, שהמדינה תקים גוף מעבר לפרקליטות הרגילה כדי שידחוף את זה.

''בגלל זה אנחנו רוצים לשבת שם במשפט, לשבת בערר בבית הדין ולהגיד שישמעו אותנו גם דרך עורך דין שלנו שבא נחוש והוא בא עם כל הלב ואנחנו מאמינים שבעזרתו ובעזרת עמותת 'אם תרצו' אנחנו מקווים שזה מה שייתן לנו את הרוח הגבית ואת הכוח להילחם".

לדבריו יש חשיבות מיוחדת בטיפול מהיר ויעיל בעתירות נגד מחבלים, "אנחנו רוצים למנוע את הפיגועים הבאים, אין פה הרתעה. אנחנו רבים פה על האם יקחו להם תעודת זהות או לא, כבר המון זמן ויש משפחות שמחכות כבר 15 שנה להחלטת בג"ץ שמחליט לא להחליט. אנחנו רוצים לשנות את זה, זה משגע אותנו. אין לנו פה הרתעה והם צוחקים עלינו בעיניים".

"יש שלושה צעדים פשוטים שהמדינה כבר החליטה לגביהם וצריך ליישם: להרוס את הבתים, לשלול תושבות או אזרחות ולהפסיק את הכספים של ביטוח לאומי למשפחות מחבלים", מדגיש חג'אג'.