נתניהו ופוטין בפגישתם היום
נתניהו ופוטין בפגישתם היוםצילום: אלכסיי גרומוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש מרוסיה התערבות משמעותית שתמנע את התבססות איראן בגבול הצפון.

נתניהו נפגש היום (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירת הנופש סוצ'י,ואמר לו "אדוני הנשיא, בשנים האחרונות אנחנו נפגשים כדי לדון לא רק על היחסים הבילטרליים בינינו, אנחנו תמיד עובדים על זה, אבל גם על המצב המתהווה במזרח התיכון, והמצב הזה משתנה עכשיו במהירות.

''איראן עושה מאמץ מואץ להתבסס צבאית בסוריה. זה מהווה סכנה לישראל, למזרח התיכון ולהערכתי לעולם כולו", אמר נתניהו.

ראש הממשלה ציין כי איראן נמצאת בתהליכי השתלטות מתקדמים על עיראק ועל תימן, ולמעשה היא כבר שולטת בלבנון.

נתניהו הבהיר את הדרישה הישראלית, "אנחנו מנצחים כולנו במאמץ בינלאומי אדיר את דאעש וזה דבר מבורך, אבל מה שלא מבורך הוא שבמקומות שדאעש יוצא - איראן נכנסת. אנחנו לא שוכחים לרגע שאיראן מוסיפה לאיים כל יום בהשמדת ישראל, היא מחמשת ארגוני טרור והיא מחוללת טרור בעצמה, היא מפתחת טילים בין-יבשתיים עם כוונה לחמש אותם בנשק גרעיני, ומכל הסיבות הללו ישראל מתנגדת להמשך התבססותה של איראן בסוריה. אנחנו נדאג להגן על עצמנו בכל אמצעי נגד האיום הזה ובכלל".

​​​​​​נתניהו ציין גם את חשיבות הפגישות התכופות בין המנהיגים. "אני רוצה להודות לך על מפגשינו היום, כי הם חשובים לישראל ולרוסיה", אמר נתניהו לפוטין והוסיף, "בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לך על הסכם הפנסיות בינינו, זה מועיל לאזרחים בשתי המדינות וגם על ההחלטה האישית שלך לסייע לווטרנים שלנו, של הצבא האדום, במלחמת העולם השנייה.

''אנחנו ואני אף פעם לא שוכחים את התפקיד ההיסטורי שמילאו רוסיה והצבא האדום בניצחון על הנאצים. אנחנו אומרים את זה בכל מקום, לאחרונה זה נאמר שוב בכנסת".

ראש הממשלה הדגיש כי ישראל אינה חלק מהמהלך לנישול רוסיה מחלקה בפיתוח מוזיאון השואה בסוביבור. "ישראל בוודאי שאינה מתנגדת לשילובה של רוסיה באתר ההנצחה בסוביבור. הקצין היהודי ששירת בצבא האדום הוא זה שעמד בראש המרד ההרואי הזה, ולא בכדי הוא גיבור לאומי - גם ברוסיה וגם בישראל".

המנהיגים נועדו בארבע עיניים ויקיימו גם פגישה מורחבת עם נציגים ביטחוניים משני הצדדים.