טראמפ ואבו מאזן. פסימיות בצד הפלסטיני
טראמפ ואבו מאזן. פסימיות בצד הפלסטיניצילום: רויטרס

הפלסטינים מביעים פסימיות לקראת בואה של המשלחת האמריקנית בראשות חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר והשליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט.

"תנאי הבסיס שצריכים להציג האמריקנים הם התחייבות לפיתרון שתי המדינות ועצירת הבנייה בהתנחלויות. אחרת אין טעם לחדש את תהליך השלום", אמרו גורמים בכירים ברשות לסוכנות הידיעות AFP.

אחמד מג'דלאני, בכיר בפתח' הוסיף כי הפלסטינים דורשים הבהרות מהממשל האמריקני שלא ניתנו בינתיים, ועל כן נראה שישיבה לשולחן המשא ומתן אינה על סדר היום.

בכיר אחר בארגון, ג'יבריל רג'וב הביע תקווה כי בפגישה מחר בין אבו מאזן לשליחי טראמפ תימסר הודעה "שהאמריקנים מאמצים את פתרון שתי המדינות כבסיס יחיד - ומשם יהיה אפשר לדבר".

המשלחת תגיע הערב (רביעי) לישראל ותקיים פגישות בירושלים וברמאללה, במטרה לנסות ולמצוא את הנוסחה שתביא לפגישה רמת דרג בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בדרכה לישראל, פגשו חברי המשלחת את נשיא מצרים עבד אל-פתח' א-סיסי ואת מלך ירדן עבדאללה. משניהם שמעה המשלחת האמריקנית כי זה הזמן המתאים ביותר לייצר 'משא ומתן אמיתי ויעיל', אך גם כי 'יש צורך ללכת כברת דרך לעבר הפלסטינים'.

פקידים בכירים ברשות העריכו כי לפי שעה הפלסטינים אינם מאמינים שקיים סיכוי אמיתי לחידוש המגעים עם ישראל. לדבריהם, "יש פסימיות רבה בקרב ההנהגה הפלסטינית ורמת האמון כלפי ממשל טראמפ נמוכה מאוד".