אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: אייסטוק

רוב הציבור היהודי בישראל מגדיר עצמו כחילוני או כמסורתי: רובנו איננו מקפידים במצוות, אך מכבדים את מסורת אבותינו וסבינו, ורואים בה כחלק בלתי נפרד ממה שהופך אותנו לעם אחד.

רוב הציבור היהודי בישראל מגדיר עצמו כמרכז-ימין: רובנו חשים קשר עז לאדמת ארץ ישראל, שואפים לשגשוגה ולפיתוחה, ונכונים אף להגן עליה בגופנו.

גם אם אין אנחנו חובשים כיפה לראשינו, אנו מתרגשים למשמע "ארץ שנאהב, היא לנו אם ואב" ולמשמע קול החזן בתפילת "כל נדרי" – בה אנחנו מקפידים להשתתף, גם אם זמן קצר אחריה אנחנו יוצאים להשגיח על ילדינו הרוכבים על אופניהם ביחד עם חבריהם.

כאלה אנחנו – עורכים קידוש בליל שבת, או שלא, ואחר-כך יוצאים לסרט, או שלא. יש המכנים אותנו "מסורתיים", אבל גם "חילוניים" זה בסדר גמור. אנחנו רוב הציבור בישראל – חלקנו רוב דומם וחלקנו רוב פעיל.

פעם היינו בתחייה, בצומת, באיחוד הלאומי, היום אנחנו בעיקר בליכוד ומאז ש"משהו חדש התחיל" אנחנו גם בבית היהודי, וחלקנו בתנועות החוץ-פרלמנטאריות – כל אחד בהתאם לדרכו ולזמן העומד לרשותו – אבל אנחנו כאן, ויש לנו מה לומר על מה שקורה במדינה שלנו. בעניינים מסויימים, ייתכן שעמדותינו יהיו חופפות לעמדות חובשי הכיפה, ובעניינים אחרים ייתכן שתהיה לנו זווית משלנו למבט על הדברים – בין כך ובין כך, חשוב שקולנו יישמע.

היום, הקול המוביל של הימין הישראלי הוא ערוץ 7. אמנם, יש המזהים ערוץ זה יותר עם הציבור הדתי, אך בין העוקבים אחרי הערוץ ישנם רבים מאיתנו, חובשי הכיפה השקופה, שהרי בסופו של יום – וגם בתחילתו – כולנו עם אחד.

ערוץ 7 הוא אחד מאמצעי התקשורת היחידים, שמאזן את השופרות הרבים שיש לשמאל במדינה, ולכן בחרתי בערוץ חשוב זה כדי לשתף את ציבור הקוראים – דתיים, מסורתיים וחילוניים כאחד – בהגיגיי השונים, ואני אסיר תודה להנהלת הערוץ על האפשרות שניתנת לי.

במדור זה, אעסוק בעניינים שעל סדר היום מנקודת מבטו של יהודי פשוט האוהב את ארץ ישראל ואת עם ישראל, שמעליו פרוסה כיפת השמיים (ועוד כיפה אחת בכיס, למקרה הצורך). אעשה זאת ללא מורא וללא משוא פנים, ואני מאחל לכל הקוראים הנאה מהקריאה.