ערב הצדעה בנצרת עיליתאולפני אתרוג

בנצרת עילית נערכים לערב הצדעה גדול שיערך ביום שלישי הקרוב, ז' באלול, ה-29 באוגוסט.

האירוע נערך לכבודן של ארבעים משפחות חדשות שהצטרפו לקהילה הדתית בעיר, בסימן אחדות ושיתוף פעולה של קהילות הגרעין התורני-ציוני, תורת החיים, חב"ד והקהילה החרדית.

יפית מלכה, רכזת הקליטה של הגרעין התורני-ציוני עסוקה בתיאום הצילומים לקליפ שיוקרן בערב ההצדעה. "כשמשפחות הגרעין מתאמנות לשיר את המילים, הן באמת מרגישות כי נצרת עילית היא הדבר האמיתי והעשייה היא משותפת".

יפית שנכנסה לתפקידה לפני למעלה משנה, נפגשה עם עשרות משפחות שהתעניינו בקליטה בעיר.

"המסר העיקרי שאני מעבירה להם הוא כי בנצרת עילית יש משהו אמיתי ומשמעותי. המילים 'הכי קהילתית והכי ישראלית' אינם סיסמה, הן בשורה גדולה שיוצאת מכאן. המשפחות החדשות אף הן מרגישות בכך, וזה מקור ההצלחה שלנו".

"זכיתי ללוות תהליך מופלא בנצרת עילית" היא מתארת. "בערב ראש השנה אשתקד, ביוזמתו של ח"כ מוטי יוגב, התחלנו במבצע בנים חוזרים. המחשבה היתה כי בני העיר שגדלו בה ומכירים אותה מקרוב יהיו פלח האוכלוסייה הראשון שנפנה אליהם, ונקרא להם פשוט לשוב הביתה. התחלנו לאסוף שמות וכתובות מהורים, מוסדות חינוך וחברים, וכך הגענו למאגר שמות של עשרות בוגרים פוטנציאליים. המשכתי לשמור עמם על קשר אישי ולתאר בפניהם את המהפך הדמוגרפי העומד להתרחש בעיר. בחנוכה קיימנו כנס התיישבות רב משתתפים אליו הגיעו עשרות משפחות מתעניינות. במהלך הכנס הצגנו בפניהם את אפשרויות החינוך, הדיור והתעסוקה בעיר, ובעקבותיו הגיעו פניות רבות לקליטה ממשפחות מכל רחבי הארץ. חשנו כי אנו בדרך הנכונה, הצלחנו להעביר את המסר כי יש קליטה בנצרת עילית".

"תצטרף אלי אחי בוא לשיר איתי"

אירוע השיא שהוביל את הרעיון לפסים מעשיים היתה שבת הקליטה שקיימנו בתחילת חודש ניסן. בשבת זו ארחנו בעיר שלושים משפחות מתעניינות, ערכנו להן סיור בשכונות העיר ושיבצנו אותם לארוחת שבת אצל משפחות הקהילה. ראש העיר מר רונן פלוט, שתומך רבות בפעילותנו, ראה לנכון להיפגש עם המשפחות שלוש פעמים במהלך השבת, והחיבוק שהן זכו לקבל ממנו יחד עם החוסן הקהילתי עמו נפגשו, עשו את שלהם".

"כשהתחלתי לרכז את פרויקט הקליטה", נזכרת יפית, "היה קשה להאמין כי נגיע לתוצאה שכזאת. הגעת כמות כזו של משפחות יהודיות לעיר היא ממש התגשמותו של חלום. האירוע עליו אני עובדת עם האגף לתרבות יהודית, נועד להביע הוקרה והערכה לארבעים המשפחות שהצטרפו השנה לקהילה הדתית, ומשפחות שהצטרפו לקהילה החרדית בהר יונה. מילות השיר נכתבו ע"י חברי הקהילה והן מבטאות את הרוח המיוחדת הנושבת בעיר ואת הרצון שלנו לצרף אליה משפחות נוספות".

תחושת ההצלחה אינה מרפה את ידי העוסקים במאמצי הקליטה בנצרת עילית. "אנו רואים סייעתא דשמיא גדולה במספר המשפחות שהגיעו, אבל זוהי רק ההתחלה" אומרת יפית. "בכוונתנו להמשיך ולחזק את תהליך העצמה הדמוגרפית בעיר, כדי לשנות את המגמה מעזיבה לקליטה. בימים אלו אנו שוקדים על פעולות קליטה נוספות המתוכננות לשנה הבאה, ואני קוראת לכל המתעניינים, דעו לכם כי בנצרת עילית מחכות לכם קהילות מקסימות בזרועות פתוחות ואוהבות. אנו מזמינים אתכם בשמחה להצטרף אלינו למימוש החזון הציוני של ישוב ארץ ישראל".

אירוע "ושבו בנים" ייערך ביום שלישי הקרוב ז' אלול , במתנ"ס ברקוביץ.

16:30 – פעילות לילדים. 18:00 – מפגש ראש העיר עם המשפחות החדשות.

19:00 – מופע מרכזי של אודי דוידי.