אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לביקורת שהשמיעו משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי''ד, הטוענות כי ממשלת נתניהו לא פועלת להשיב את בניהן לקבר ישראל, ולא מפעילה לחץ על החמאס.

ליברמן הודה לאל''מ במיל' ליאור לוטן שביקש לסיים את תפקידו לאחר שלוש שנים שבהן שימש כנציג ראש הממשלה נתניהו לענייני שבויים ונעדרים.

"אני מבקש להודות לליאור לוטן על עבודתו המסורה, מחויבותו ומאמציו. אני מקבל בהבנה ובאהבה את הביקורת של משפחות גולדין ושאול, וממשיך להיות מחויב באופן אישי להשבתם לישראל של הדר ואורון ושל אזרחינו המוחזקים ברצועת עזה בניגוד לדין הבינלאומי. אני רואה בכך חשיבות ערכית ומוסרית עליונה, בראש ובראשונה כלפי המשפחות, וכלפי צה"ל ומדינת ישראל'', אמר ליברמן.

הוא הדגיש עם זאת, כי ''אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט. באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. אותו סנוואר שמציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי.

"חשוב לזכור עוד, כי 202 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא הישראלי; ושבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה''.

ליברמן הבהיר כי עוד לפני מינוי מחליף לליאור לוטן, יש לאמץ את דו"ח שמגר במלואו, ''ובכך לשרטט גבולות גזרה ברורים למדינת ישראל ולשליחים מטעמה, ובעיקר לעמוד נחושים מול אויבינו, ולהבהיר להם שאין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחון עם ישראל".