"בייבי בום" במחלקת היילודים
"בייבי בום" במחלקת היילודיםצילום: מרכז רפואי זיו צפת

23 תינוקות נולדו בחדרי הלידה במרכז הרפואי 'זיו' בצפת בתוך יממה אחת. מדובר בקצב לידות יותר מכפול מהרגיל, אשר חייב הזעקת מיילדות נוספות לחדרי הלידה.

במהלך היממה הסוערת נולדו בבית החולים 13 בנים ו- 10 בנות, מתוכם 17 בלידות רגילות ו- 5 בניתוחים קיסריים.

מירה אלי, אחות אחראית בחדרי הלידה במרכז הרפואי זיו אומרת, כי ממוצע הלידות היומי בזיו עומד בדרך כלל על 8-10 לידות ביממה, כך שמדובר בעלייה משמעותית שדרשה היערכות מותאמת.

"על מנת להתמודד היטב עם העומס ולהעניק שירות מעולה לכל יולדת, תגברנו את המשמרות והבאנו מיילדות שהוזעקו מהבית במהלך הלילה. בחדרי הלידה אנו חשים, כי אוגוסט הביא עמו עלייה משמעותית במספר הלידות ומעניין באמת מה התרחש לפני 9 חודשים שגרם לשפע כה נאה בתוצרת, שמא היו אלו סופות הגשם והשלגים של חודש דצמבר?", תוהה אלי בחיוך.

אלי מוסיפה, "למרות העומס, כל לידה היא תמיד חוויה של שמחה והתרגשות גדולה. אנו מאושרות לקלוט את האימהות ומזמינות את כולן להגיע אלינו ללדת. אנו מאחלות מזל טוב ליולדות ובני משפחותיהן ושמחות שכל האימהות והילודים בריאים ומאושרים, שכן זהו הדבר החשוב ביותר מבחינתנו".

מירב עמר, ממלאת מקום אחות אחראית במחלקת ילודים בזיו אומרת, כי מחלקת ילודים מלאה כעת בתינוקות רבים והשמחה גדולה. "הצוות של המחלקה תוגבר באחיות נוספות ואנו שמחות על כל תינוק ותינוקת שמגיעים למחלקה ומעניקות להם ולמשפחותיהם טיפול מסור ויחס חם, משפחתי ותומך. כל לידה היא הפתעה ושמחה של כלל הצוות. הבאת חיים חדשים לעולם, היא פלא הבריאה, ילדים זה שמחה וברכה!".

נציין כי באוגוסט השנה נרשמה עלייה בשיעור של כ-15% במס' התינוקות שנולדו עד כה במרכז הרפואי זיו לעומת השנה שעברה.