נערים מופלאים
נערים מופלאיםצילום: לאורו נלך

ארגון ההתנדבות "לאורו נלך" ערך הבוקר (חמישי) במרכז קק"ל ביישוב ציפורי יום הוקרה ייחודי בהשתתפות 400 נערים ונערות עם מוגבלויות.

היום שנערך כחלק מהבעת ההערכה לאותם צעירים עם מוגבלות שמתנדבים לאורך השנים בקהילה, כלל בין היתר פעילויות העשרה, משחקים אתגריים, נאומים של מתנדבים בולטים, פעילות עם ליצן רפואי, פעילויות גיבוש שונות ועוד.

המתנדבים שמגיעים בעצמם מעשרות בתי ספר לחינוך מיוחד הפרושים ברחבי הארץ עוסקים לאורך השנה בפעילויות התנדבותיות הכוללות אריזת מזון לנזקקים, עבודה עם חקלאים בשדה, עבודה עם קשישים, מטפלים בבעלי חיים שנפגעו ועוסקים בעוד מגוון פעילויות, כאשר ההתנדבות מתבצעת מדי שבוע לאורך כל השנה.

"בשנים האחרונות אנחנו מקדמים התנדבות למען הקהילה בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים", מספר לירון אמקיאס, מנהל תחום חינוך מיוחד ב''לאורו נלך''. אמקיאס אחראי במסגרת תפקידו על 50 בתי ספר בהם לומדים תלמידי חינוך מיוחד ותלמידים עם מוגבלויות שונות, החל מבעלי מגבלות קוגניטיביות, ועד תלמידים עם הפרעות תקשורת ברמות שונות, המגיעים מכל המגזרים הקיימים בחברה הישראלית.

"מטרת מיזם ההתנדבות הייחודי", מוסיף אמקיאס, "הינה להעניק לאותם תלמידים את אותה תחושה שהם חלק ממשהו גדול. באותן פעילויות הם רוכשים כישורי חיים שמעניקים להם יכולת להתמודד עם אתגרי החיים, כשהם נמצאים בתחושה של שווים וכחלק אינטגרלי מהחברה הישראלית. במקביל, החברה לומדת לקבל אותם תוך ראייה שיש להם מה לתת ומה לתרום ואלו תהליכים חשובים ביותר".

מנכ"ל ''לאורו נלך'' הרב בני וורצמן: "האמרה 'כל ישראל ערבים זה לזה' שטבעו חז"ל מבטאת בצורה המרוממת הנפש והעוצמתית ביותר את מיזם ההתנדבות של תלמידי החינוך מיוחד בקהילה. אותם נערים מופלאים, לא רק שאינם נותנים לקשיים להגדיר אותם, אלא אף מגדילים לעשות ותורמים מאישיותם, זמנם, מרצם ויכולותיהם לטובת החלשים בחברה".