הארץ
הארץצילום: Olivier Fitoussi /FLASH90

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי, תקף היום (ראשון) בחריפות את עיתון ''הארץ'' וטען כי העיתון חורג ממרחב הדיון הלגיטימי בין ימין לשמאל.

בנט כתב בדף הפייסבוק שלו כי ''העיתון תקף הבוקר את מרים פרץ (!) ששכלה את שני בניה (אוריאל ז״ל ואלירז ז״ל) למען קיום מדינת ישראל וכדי שכולנו נוכל לחיות כאן.

'''הארץ' משווה אותה לאמא של ג׳יהאדיסטים מוסלמים, ובאותה הזדמנות מבזה את חללי צה״ל. מבחינת עיתון זה אין הבדל בין אם שכולה של גיבור ישראל לבין אמא של מחבל-רוצח'', סיפר בנט.

שר החינוך ביקש ''לעשות סדר'' והעביר מסר לעורכי העיתון, ''היהדות מקדשת את החיים; הג'יהאד האיסלמי מקדש את המוות. צה״ל נלחם להגן על חיי אזרחי ישראל; ארגוני האיסלאם הג׳יהאדי פועלים לרצוח את אזרחי העולם.

לדבריו ''מי שמשווה בין השניים, איבד את היכולת להבדיל בין טוב לרע, ולמעשה שונא את עמו ואת מורשתו. לא ייאמן. עיתון ישראלי. אחר כך קוראים מאמרים כאלו בעולם ומפתחים שנאה כלפי ישראל", תקף בנט.

יו"ר הבית היהודי קרא לגולשים לשתף את הפוסט שלו וציין כי ''כל שיתוף מבהיר: עיתון זה חורג ממרחב הדיון הלגיטימי בין ימין לשמאל. כל שיתוף מדגיש שהציבור הישראלי דוחה מתוכו שנאה עצמית זו.

''אוטו-אנטישמיות היא תופעה חברתית-פסיכולוגית שבה יהודי מפתח בוז ועוינות אובססיביים כלפי המסורת היהודית, מנהגים, וכלפי יהודים שומרי מסורת. עיתון הארץ לוקה באוטו-אנטישמיות. האחריות על המאמר איננו רק על הכותב, אלא על המערכת שמעודדת רוח שנאה-עצמית זו. זה לא שמאל וזו לא ״הדתה״; זהו אוטו אנטישמיות'', הוסיף בנט.