אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Aneta Gu | iStock

צעירים חרדים המשרתים בגדוד ''נצח יהודה'' וביחידות נוספות אכלו מזון שאינו כשר במסגרת ''סדרת חינוך'' של חיל החינוך והנוער בלטרון.

ברדיו ''קול ברמה'' דווח כי החיילים נכנסו בשבוע שעבר לאכול במסעדה אזרחית, במסגרת סדרת החינוך, כאשר במקום התנוססה תעודת כשרות של הרבנות האזורית.

לחיילים הוגשה ''פסטה עם חתיכות עוף'' שאותה אכלו החיילים עם גבינה. תוך כדי הארוחה הבחינו החיילים בחתיכות העוף ומיד עזבו את המקום.

עצם העובדה שהחיילים החרדים אכלו במסעדה עם כשרות רגילה במסגרת צבאית, מהווה הפרה של הוראות הצבא. על פי הדיווח, גם בשנה שעברה סיפרו חיילים חרדים על תקלות כשרות באותה מסעדה ובמסגרת אותה סדרת חינוך.

מדובר צה"ל נמסר כי "למסעדה האזרחית בה אכלו החיילים, תעודת כשרות בתוקף המונפקת על ידי רבנות מטה יהודה. בארוחת הערב של החיילים, הוגש מזון פרווה אשר בושל בכלים בשריים, בארוחה חלבית.

''הרבנות הצבאית פועלת מול כלל הגורמים הרלוונטיים לאכיפה מחמירה של נהלי הכשרות במקום. הנהלים חודדו לרבני היחידות בהם משרתים חיילים חרדים בדבר ההקפדה היתרה על מזון מהדרין גם במקומות הסעדה אזרחיים. צה"ל רואה את האירוע בחומרה ופועל למניעת הישנות מקרים מסוג זה''.