טקס החלפת המפקדים בבה"ד 1
טקס החלפת המפקדים בבה"ד 1צילום: דובר צה"ל

אל"ם גור שרייבמן מונה היום (ראשון) למפקד בית הספר לקצינים, בה״ד 1.

אל"ם גור שרייבמן מחליף בתפקידו את אל"ם יניב אלאלוף אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, וייכנס לתפקידו החדש כמפקד עוצבת "סיני".

טקס החילופים נערך בבה״ד 1, מחנה לסקוב, במעמד מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק, מפקד בית הספר לפו״ש ומפקד הגיס המטכ״לי אלוף יוסי בכר, קצין חי״ר וצנחנים ראשי תת-אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדה 80 תא״ל גיא חזות, מפקד אוגדת עזה תא״ל יהודה פוקס, מפקדים, לוחמים ובני משפחה.

''היום, ערב סיום תפקידי כמפקד בה"ד 1, אין בי ספק כי סוד הקיום של עם ישראל בארץ ישראל הוא סוד עצמתו של הנוער העברי", אמר בנאומו המפקד היוצא, אל"ם יניב אלאלוף. "אם זה הנוער שבשנות ה40 הצטרף לפלמ"ח ולהגנה, או הנוער שבשנות ה50 הקים את יחידה 101, כמו אז כך גם היום בשנת ה2000 הנוער הישראלי חש מחוייבות עצומה לקיומה של מדינת ישראל".

"כשנכנסתי בשערי בה״ד 1, בתחילת החפיפה בינינו, לא יכולתי שלא להבחין בברק בעיניים של המשרתים פה", אמר אל"ם גור שרייבמן, המפקד הנכנס לאל"ם אלאלוף. "הברק הזה בעיניים , זוהי אולי המחמאה הגדולה ביותר שפקודיך יודעים להעניק לך".

מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, אמר כי "הקצונה אינה רק קריאת 'אחרי' בשדה הקרב, הקצונה מגלמת בערכה זהות, חינוך ומושא לאחריות, הבנה עמוקה של רוח תרומת הפרט לכלל, והנהגתו. קצינים וקצינות אלו, הם נציגיהם של כלל שדרות החברה הישראלית ומהווים פסיפס אנושי שלה".