הלוחמים באימון
הלוחמים באימוןצילום: דובר צה"ל

יחידת הסיור המדברי החלה השבוע את התעסוקה המבצעית הראשונה שלה בגזרת כרם שלום הנמצאת בחטיבה הדרומית באוגדת עזה.

בעקבות החלטת הרמטכ"ל לשלב את כלל בני העדה הבדואית בצבא, הוחלט להסב את גדוד הסיור המדברי ליחידת סיור מדברית, המורכבת מכוח אדם איכותי ומצומצם יותר שתפעל במשימות מובחרות יותר.

כתוצאה מכך, עבר גדוד הסיור המדברי אימון הסבה אשר ארך כ-3 חודשים וכלל בתוכו אימונים ותרגילים מקצועיים, ביניהם שבוע מלחמה בכל גזרת החטיבה הדרומית.

מפקד החטיבה הדרומית, אל״ם קובי הלר, הסביר את מטרת ההסבה ואמר כי ״גדוד הסיור המדברי היה שותף למאות אירועי לחימה, מבצעים התקפיים ותעסוקות מבצעיות באוגדת עזה, באוגמ"ר 80 וביהודה ושומרון.

''לפני מספר חודשים התחלנו בתהליך של הסבת הגדוד ליחידת סיור כחלק מתכנית צה"לית רחבה שמטרתה להרחיב בצורה משמעותית את שילוב בני העדה הבדואית לתוך צה"ל. מטרתנו היא להקים מסגרת שתעודד את הנוער האיכותי במגזר הבדואי להתגייס ליחידה מובחרת ואיכותית, שערכיה המרכזיים יהיו שליחות ואהבת הארץ, דבקות במשימה, מקצועיות, רעות ואחוות לוחמים''.

אל''ם הלר סיפר כי יחידת הסיור תהיה שונה מבעבר, ''צעירה יותר, ממוקדת, מצוידת באמצעי לחימה מתקדמים ונקיים בה תהליך הכשרה סדור לכלל בעלי התפקידים, בפלגות הלוחמות ובתומכי הלחימה".

״העדה הבדואית קשרה את גורלה בגורל העם היהודי בשנת 1948״, מסביר מפקד ההכשרות ביחס״ר המדברי, רס״ן חוסין פוואז. ״כ-250 לוחמים נהרגו למען המדינה, וכולנו משרתים בהתנדבות מלאה מתוך רצון להתנדב ולתרום. זה מהלך שנעשה כדי לשפר את הרצון להתגייס, אנחנו חלק שווה במדינה ולכן מן הראוי שנתגייס גם לצבא כמו כולם״.

הלוחמים באימון
הלוחמים באימוןצילום: דובר צה"ל