מתאם פעולות הממשלה ביו"ש עם מזכ"ל האו"ם
מתאם פעולות הממשלה ביו"ש עם מזכ"ל האו"םצילום: דוברות

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מדרכי, נועד היום (שני) עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

מתאם סקר בפני המזכ"ל את תמונת המצב האסטרטגית והכללית ברצועת עזה במישור האזרחי, הכלכלי והביטחוני, בתוך כך הציג את התקדמות מנגנון שיקום ופיקוח הרצועה, אשר הינו משותף לישראל, האו"ם והרשות הפלסטינית.

מרדכי גם הציג בפני המזכ"ל את ניסיונותיו של ארגון חמאס לנצל לצרכי טרור כל ערוץ סיוע הומינטארי אותו מספקת ישראל לתושבי רצועת עזה, בדגש על מאמץ מתמיד להשתמש בפעילות הארגונים הבינלאומיים על מנת לפגוע בביטחון מדינת ישראל, כפי שנחשף במספר מקרים בשנה האחרונה.

בהקשר זה הדגיש כי החזקת שני נעדרי צה"ל, סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל, לצד אזרחים ישראלים נוספים בעזה על ידי ארגון הטרור חמאס, מקשה על ישראל לנהל מדיניות אזרחית מרחיבה לסיוע לתושבי עזה.

"ארגון הטרור חמאס לא בוחל באמצעים ומנצל את תושבי עזה שוב ושוב בניסיונות לנצל את הסיוע של ישראל, זאת למרות המצוקות האזרחיות הקשות השוררות ברצועה", אמר האלוף מרדכי וציין כי "חמאס גובה מידי חודש כמאה מיליון שקלים מתושבי הרצועה, כאשר מחיר הסכסוך הפנימי עם הרשות הפלסטינית נופל בראש ובראשונה על צווארם של תושבי הרצועה".

כמו כן, הציג האלוף מרדכי את המאמצים האזרחיים הישראלים בסיוע לאוכלוסייה הסורית בגבול רמת הגולן וכן סקר אודות הפרויקטים המרכזיים אותם מקדם מתאם הפעולות ביהודה ושומרון.

הפגישה נערכה בהשתתפות שליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלדינוב, המתאם ההומינטארי של האו"ם בשטחים רוברט פייפר, הנציב הכללי של אונר"א פייר קרנבוהל, צוותו הבכיר של המזכ"ל ושגריר ישראל לאו"ם דני דנון.