הנהלים יחודדו
הנהלים יחודדוצילום: חזקי ברוך

אירוע מעט תמוה התרחש בשבוע שעבר, ראש חודש אלול, כאשר דניאל רוטסטוקר ביקש להיכנס לרחבת הכותל עם שופר, אך היה מי שניסה למנוע ממנו את הכניסה. ביומן ערוץ 7 שמענו את סיפורו.

"הגעתי כהרגלי בשנים האחרונות לתפילת שחרית בכותל בראש חודש אלול. הגעתי בסביבות שמונה בבוקר. היה לי שופר עם הטלית והתפילין. הייתי עם השופר כי לא תמיד מוצאים ברחבה שופר", הוא מספר.

"המאבטח פתח את התיק שבו היו הטלית והתפילין וראה את השופר. הוא שאל מה יש שם, אמרתי שופר ואז הוא אמר שכעיקרון אסור להכניס את השופר ושאעלה לעמדה מעלה כדי להפקיד אותו".

רוטסטוקר ביקש למחות על האיסור ושאל מדוע עליו להפקיד את השופר, "שאלי מה פתאום שליהודי יהיה אסור להכניס שופר לרחבת הכותל בחודש אלול". בשלב זה התערב מאבטח בכיר יותר שאישר לו להכניס את השופר לרחבה, אך לא לפני שערך בדיקה לשופר "המאבטח הבכיר אמר לחברו תבדוק מה יש שם", הוא מספר.

רוטסטוקר מצידו תמה על הבדיקה של השופר, כאילו שניתן להבריח דרכו אמל"ח... בסופו של דבר הותרה כניסת השופר וגם לתקוע בו לא הייתה כל בעיה.

לדבריו אמנם האירוע כולו הסתיים באישור שניתן לו להכניס את השופר, אך זו "תחושה מאוד לא נוחה. הזכיר תקופות לא טובות בהיסטוריה, התקופה של הבריטים שאסרו כניסת שופר לתפילה בכותל".

רוטסטוקר מציין: "פניתי לקרן למורשת הכותל והם אמרו שהדבר ייבדק עם המשטרה האחראית לבידוק ברחבת הכותל, והדבר הובא לידיעת רב הכותל ואני מניח שידאגו כבר לריענון הנהלים".