נמנעו ממנו דיונים. אמיר אוחנה
נמנעו ממנו דיונים. אמיר אוחנהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) התייחס הערב (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו להחלטת משרד העבודה והרווחה לשנות את עמדתו בסוגיית האימוץ בידי זוגות חד מיניים.

"לפני כחודש וחצי הודעתי כי לא אצביע יותר עם הקואליציה עד שתשונה עמדת משרד הרווחה בנוגע לאימוץ באופן שלא יפלה עוד להט"בים", סיפר אוחנה, "בתגובה, הפכתי לחבר הכנסת היחיד בכנסת ה-20 ששילם מחיר עבור תמיכתו בלהט"ב, והושעיתי מהועדה היוקרתית והחשובה ביותר שאני חבר בה (ובכנסת בכלל) - ועדת החוץ והביטחון".

לדבריו, "לא הגבלתי את הודעתי בזמן אלא 'עד שתשונה עמדת משרד הרווחה'. ועדת החוץ והביטחון, להבדיל מיתר הועדות, מקיימת דיונים גם במהלך הפגרה - כך שכבר נמנעו ממני מספר דיונים, בין היתר גם בועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים בה אני חבר".

"קיימתי מספר פגישות עם שר הרווחה, בין היתר גם בלווית חברי למועצת גאווה בליכוד. שוחחתי על כך גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. המאמץ נשא פרי. היום נתבשרנו כי סופסוף, ובניגוד לעמדה המפלה של הדרג המקצועי של משרד הרווחה, החליט השר חיים כץ על שינוי העמדה באופן שתהיה מעתה שוויונית", ציין אוחנה.

אוחנה מציין כי בכוונתו להגיש הצעת חוק במטרה לקבע עמדה זו. "ילדים זקוקים לחום, אהבה, גבולות חינוך וצרכים חומריים. לעניין זה - אין כל רלוונטיות לשאלת הנטיה המינית. שורה של מחקרים אומרים זאת באופן ברור: אנו יכולים להיות הורים טובים בדיוק כמו כל אחד אחר. אני שמח שהיום - גם משרד הרווחה מבין זאת - הודות לשר חיים כץ וצוות משרדו. ערב טוב ישראל - הערב התקדמנו עוד קצת!"