יו"ר מפעל הפיס מציג את תחרות הכתיבה לנשים דתיות

בבית מפעל הפיס הושק השבוע לראשונה תחרות כתיבת מאמרי הגות לנשים, במעמד ההשקה השתתפו חברות ועדת השיפוט של התחרות, יו"ר מפעל הפיס האלוף (מיל') עוזי דיין, מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן, סופרות, נשות תקשורת, עורכות ועוד.

את אירוע ההשקה פתח יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין בהכרזה על השקת התחרות בנושא 'כח המילה', וסיפר לנוכחים על הדרך הארוכה של המיזם החדש. אחרי 7 שנים עם תחרות חיבורים תורניים לגברים, פנו אליי נשים מהמגזר ושאלו למה אין תחרות לנשים? המיזם קרם עור וגידים, במהלך השנה האחרונה אחרי אין ספור התלבטויות איך לייצר קונספט מותאם במיוחד לציבור הנשים במגזר הפיס גאה להכריז על השקת התחרות. נושא התחרות 'כח המילה' נבחר אחרי דיונים של חברות ועדת השיפוט, הנושא הנבחר הוסכם פה אחד כמתאים ביותר לכל הגילאים החל מבנות בית ספר ועד נשים מבוגרות, תלמידות לצד רבניות וסופרות .

יו"ר הפיס סיפר בגאווה על למעלה מ-7,350 חיבורים שנשלחו לתחרות חיבורים תורניים לגברים במהלך השנים על ידי אברכים ותלמידים מישיבות ההסדר, כוללים ומכינות, מתוכם 1,200 חיבורים בתחרות האחרונה. בפניה לחברות ועדת השיפוט ולמשתתפות בהשקה הציב היו"ר דיין אתגר, תוך כמה שנים אתם חושבים שהתחרות לנשים תעקוף את התחרות חיבורים לגברים?.

עוזי דיין הוסיף וציין כי הפרסים גבוהים בכדי שכולם ירגישו את התחרות זורמת בעורקים. הפרס הראשון יעמוד על סך 25,000 ₪, הפרס השני על סך 20,000 ₪, המקום השלישי יזכה בפרס בסכום 15,000 ₪, המקום הרביעי 10,000 ₪, המקום החמישי ב-5,000 ₪.

חברות ועדת השיפוט הודו למפעל הפיס על המיזם המחבר את כלל המגזר הנשי לכתיבת מאמרי הגות בנושאים ערכיים וחשובים. חברות הוועדה ציינו "במגזר יש המון כתיבה וקריאה, ההיצע בתחום גדול מאוד אבל לפעמים נשים עם כישרון כתיבה משאירים את הכישרון לעצמן ומרגישות חנוקות עם ההיצע שיש להם להציע לעולם הכתיבה, בזכות התחרות המון נשים יפרצו החוצה את ההיצע העשיר שיש להן בתחום".