הילקוטים המחולקים לילדים לקראת הלימודים
הילקוטים המחולקים לילדים לקראת הלימודיםצילום: יח"צ

מחירם הגבוה של ילקוטי בית הספר, ושאר המוצרים הרבים הנדרשים ללימודים, מותירים במבוכה ובקושי רב הורים רבים שלא מסוגלים לרכוש עבור ילדיהם את הפריטים הללו. תופעת המותגים שהתחזקה בשנים האחרונות, וחדרה גם לשוק זה, בוודאי לא מקלה על אותן משפחות.

כמענה למצוקה זו החליטו בעמותת 'אבן ישראל', שהוקמה על ידי מספר חסידים מכמה חסידויות שונות, ואף מתופעלת על ידם, לארגן מבצע התרמה ענק שבמסגרתו חולקו 350 ילקוטים, כולל כל הציוד הנצרך - באיכות מאוד גבוהה ומוקפדת, לתלמידים חילוניים דווקא, ממשפחות מעוטות יכולת, המתגוררות בקרית מלאכי ונתיבות.

בשל פרויקט 'לתת מהלב', יתחילו את שנת הלימודים ברגל ימין מאות ילדים ממשפחות נזקקות, עם תיק מהודר וציוד מלא ואיכותי.

בנוסף למתנדבי הארגון שהתגייסו למשימת הקנייה וחלוקה, השתתפו במלאכה זו גם חברי הנהלת ומזכירות ויצ"ו בקרית מלאכי, אשר הכינו את מאות הילקוטים והציוד לתלמידים, שכלל, בין היתר, מחברות, קלמרים וכלי כתיבה.

ארגון 'אבן ישראל' עוסק לאורך כל השנה בדאגה לרווחת ילדים אשר נמצאים במצוקות שונות. תחומי הסיוע של הארגון הינם רבים ומגוונים, ואחד המיזמים המוצלחים שהם מקיימים מדי שנה בשנה הוא חלוקת תיקי בית ספר וערכות לימודים לילדים נזקקים, באזורים שונים ברחבי המדינה.

הארגון מעניק את כלל הציוד למחלקות הרווחה בעיריות הרלוונטיות, והן מחלקות את הציוד, לפי היכרותן רבת השנים עם המשפחות הנזקקות. באופן כזה, כך מאמינים בארגון, הילדים ומשפחותיהם מרגישים עם התרומה הרבה יותר בנוח.

ג', אב לתלמיד שנהנה מהתרומה: "זה נהיה פשוט לא נורמלי. כל שנה האסון הזה נופל עלינו מחדש. יש לנו ארבעה ילדים, ולקנות להם את כל הציוד לקראת החזרה ללימודים זו מעמסה שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בה. מדובר באלפי שקלים, וההוצאה הזו תמיד מגיעה בסוף אוגוסט, כשאנחנו לגמרי מרוששים מכל הקייטנות והניסיונות הבלתי פוסקים להעסיק את הילדים".

"מעבר לזה, לרוב החברים של הילדים שלנו קונים כל שנה ילקוט חדש, עם המיתוג העדכני התורן, ואנחנו לא רוצים לבייש את הילדים שלנו. יש שנים שאנחנו נקרעים למען כך ומגדילים את המינוס, ויש שנים שאנחנו פשוט לא מצליחים. וזה קורע לנו את הלב. בזכות התרומה הזו שנפלה עלינו מהשמיים, השנה דוב הצלחתי להסתכל לילדים שלי בעיניים. היא הצילה, פשוטו כמשמעו, את הכבוד שלנו, וחשוב מכך – את הכבוד של הילדים שלנו", מוסיף האב.

הרב יהודה יוסקוביץ', מנהל 'אבן ישראל' אומר כי "התמיכה המוענקת לילדים הללו, עוזרת להם מדי שנה בשנה להתחיל את הלימודים על דרך המלך, בתחושה שהם שווים בין שווים, וללא תחושת חוסר כלשהי, או רגשות כאב וחמיצות. תיקי בית הספר שחולקו השנה בערים קריית מלאכי ובנתיבות, הינם תיקים מעולים, יפים וחדשים, הכוללים את כל הציוד הנדרש לתלמיד בשנת הלימודים. חשוב לנו, בארגון 'אבן ישראל', לתרום רבות דווקא לכלל הציבורים במדינת ישראל, ולא רק לחרדים, כי אחדות ישראל, וקירוב בין המגזרים, הם ערכי יסוד עבורנו".