אוכל בטיסה, אילוסטרציה
אוכל בטיסה, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

סיוט באוויר: משפחה דתית שהמריאה לפני כשבועיים מתל אביב לניו יורק עם קונקשן בברלין באמצעות סוכנות הנסיעות 'אופיר טורס' לא תיארה לעצמה את הסיוט המתמשך שהיא עלולה להיקלע אליה ב-20 השעות הבאות.

למרות ההבטחות המפורשות על ידי נציגי החברה, נמנע מהמשפחה בת חמש הנפשות אוכל כשר לאורך כל הטיסה - עד ברלין וממנה.

בשיחה עם ערוץ 7 גולל אב המשפחה את הסיפור המלא. "בתאריך ה-16 באוגוסט הזמנו חמישה כרטיסי טיסה מישראל לניו יורק שמצאנו במחיר טוב באתר האינטרנט של אופיר טורס. הטיסה דרך חברת אייר ברלין עם קונקשן של 5 שעות בברלין.

"התקשרנו לסוכנות הנסיעות אופיר טורס כדי לוודא שכל הפרטים שמופיעים באתר נכונים. הנציגה שדיברנו איתה הייתה אדיבה ונחמדה והציעה שנסגור את הזמנת הטיסה דרכה ולא באתר כדי שלא יצוצו בעיות, תמורת 10 דולר נוספים. נעננו להצעתה והזמנו דרכם''.

בדבריו מבהיר אב המשפחה כי סוגיית האוכל הכשר עלתה לאורך כל מהלך השיחה ותוך התניה מפורשת לרכישת הכרטיסים. "ביקשנו לוודא שניתן להזמין ארוחות כשרות והיא אמרה שהיא מזמינה לנו ארוחות כשרות והכל מסודר", הוא אומר.

"עלינו לטיסה ב20 באוגוסט לפנות בוקר עם שלושה ילדים עייפים. בטיסה הראשונה לא הוגשו ארוחות, אך הוגש חטיף שלא היה כשר ולא היו חטיפים כשרים בשבילנו. כעבור כ-4 שעות עצרנו בברלין לעצירה שהתארכה לכ-7 שעות בגלל תקלה בחברה, בינתיים הילדים כבר היו רעבים מאוד אבל לא מצאנו שום דבר כשר בברלין".

הסיוט לא הסתיים כאן. "לפני שעלינו למטוס שאלנו שוב את דייליי הקרקע של אייר ברלין לגבי ארוחות כשרות והם אמרו שאם הזמנו יותר מ-48 שעות לפני הטיסה יהיו לנו ארוחות כשרות. שמחנו ועודדנו את הילדים שעוד מעט יהיה אפשר לאכול.

''כשעלינו על המטוס וחולקו הארוחות גילינו לתדהמתנו שאין ארוחות כשרות בשבילנו. טסנו בסה"כ כ-20 שעות טיסה ללא אוכל כשר. מיותר לציין שזו הייתה חוויה נוראית. ההזמנה באופיר טורס נגמרה בעוגמת נפש".

לטענת אב המשפחה, לא די בסיוט הנורא שחוותה משפחתו, הרי שהחברה אף התחמקה מליטול אחריות על המקרה. "יום למחרת הגעתנו לניו יורק ניסינו ליצור קשר עם שירות הלקוחות של אופיר טורס כדי להגיש תלונה ולקבל פיצוי. אחרי המתנה ממושכת ענתה לנו נציגה שטענה כי נאמר לנו שאין אוכל כשר ושאם אנחנו מעוניינים אפשר לכתוב מייל להגשת תלונה".

"זה לא נכון, ואם היינו יודעים היינו מתארגנים בהתאם", הוא מבהיר ומספר כי "מיד כתבנו מייל ושלחנו אבל לצערנו עד עכשיו לא קיבלנו התייחסות כלשהי למכתבנו. ארבעה ימים אנחנו מועברים מפקיד לפקיד ואין עם מי לדבר".

"חשוב לנו לפרסם את המקרה כדי להזהיר משפחות נוספות שטסות באמצעותה", הוא מבהיר.

מהחברה נמסר בתגובה: ''ללקוחות בוצעה ההזמנה לטיסה לניו יורק בחברת אייר ברלין בתאריך 16/08 ליציאה ב 20/08 (ארבעה ימים ממועד ההזמנה).

''לפי רישומנו הלקוח ברר לגבי ארוחות כשרות במועד ההזמנה ונמסר לו כי אנו נציין זאת בהזמנה מול חברת התעופה אך לא נוכל להתחייב לכך. אכן באותו היום נשלחה בקשה לארוחות כשרות לחברת התעופה, שמצידה לא סיפקה אותם.

''בכל מקרה לא מוגשת ארוחה בטיסה בין ישראל לברלין ואנו לא יכולים להתחייב בשם חברת התעופה על זמינות ארוחות מסוג מיוחד ועל הרכבם. צר לנו על עוגמת הנפש שנגרמה ללקוח''.