שליח נשיא ארה"ב בסיור בגבול רצועת עזהדוברות מתפ"ש

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי סייר היום (ד') עם השליח המיוחד של ארה״ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, באזור עוטף עזה.

מטרת הסיור היתה לעמוד מקרוב על הסוגיות הביטחוניות עימן מתמודדת מערכת הביטחון מול ארגון הטרור חמאס השולט ברצועה.

האלוף מרדכי סקר בפני גרינבלט את המציאות הביטחונית והאיומים הקיימים בגזרת רצועת עזה, לצד הצעדים המקודמים במטרה לסייע למצוקות תושביה, כחלק מהמדיניות האזרחית של מדינת ישראל.

במהלך הסיור, ביקרו האלוף מרדכי וגרינבלט במעבר כרם שלום, אשר משמש ציר מרכזי להעברת מזון, סחורות וציוד לרצועת עזה וממנה, בליווי ראש רשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') כמיל אבו רוקון.

כמו כן, ביקר השליח במנהרת טרור של חמאס באזור וכן במעבר ארז, המשמש לתנועת מאות תושבי עזה מדי יום למטרות שונות, שם פגש תושבים פלסטיניים מן הרצועה ושוחח עימם.

האלוף מרדכי הדגיש כי "קילומטר אחד של מנהרה כזו עולה כ- 200 אלף דולר, המשמעות היא שבמקום מנהרה ניתן לבנות בתי חולים ברצועת עזה אבל סדר העדיפויות של חמאס הוא קודם כל האינטרסים של הזרוע הצבאית והטרור ורק לאחר מכן, בסדר עדיפות נמוך, האוכלוסייה''.

מתאם הפעולות בשטחים הבהיר כי ישראל לא תתן יד לפיתוח משמעותי של עזה, כל עוד חללי צה''ל הנעדרים - הדר גולדין ואורון שאול הי"ד - עדיין מוחזקים ברצועה על ידי החמאס.

''חמאס פועל בציניות ומנצל את הסיוע האזרחי-הומניטארי להתעצמות והאוכלוסייה הפלסטינית ברצועה משלמת את מחיר ההתנהלות של חמאס. משימת החזרת חיילי צה''ל הנעדרים טרם הושלמה ולא נאפשר פיתוח משמעותי ברצועה ללא פתרון הנושא", הדגיש האלוף מרדכי.

שליחו של טראמפ, גרינבלט, אמר "ביקרתי היום בגבול רצועת עזה, למדתי רבות אודות האתגרים הקשים העומדים בפני צה"ל, תושבי ישראל הגרים באזורים הסמוכים ותושבי עזה כתוצאה משימוש לרעה של חמאס בסיוע הומניטארי ומחויבותו לטרור ואלימות. ברור שהרשות הפלסטינית צריכה לחדש את תפקידה בניהול רצועת עזה, שכן חמאס פגע קשות בתושבים ונכשל בסיפוק צרכיהם הבסיסיים ביותר.

''אני קורא לחמאס להחזיר את חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, שנלקחו על ידם ולשחרר את האזרחים הישראלים שהם מחזיקים - אברה מנגיסטו, הישאם שעבאן וגומא איבראהים אבו ענימה", הוסיף גרינבלט.

השליח האמריקני ביקר גם בסוללת כיפת ברזל ובקיבוץ נחל עוז, בו נפגש עם ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, ותושבי הקיבוץ מהם שמע על חייהם באזור עוטף עזה, בצל מציאות ביטחונית רגישה באופן מתמיד.