ניקי היילי
ניקי הייליצילום: רויטרס

ממשל טראמפ מגביר את הלחץ על האו"ם כדי שימנע פרסום 'רשימה שחורה' של חברות בינלאומיות הפועלות ביהודה ושומרון, ירושלים ורמת הגולן.

בערוץ 2 דווח כי השגרירה האמריקנית באו"ם, ניקי היילי, העבירה מסרים בערוצים דיפלומטיים לבכירים בארגון, כי אם תפורסם הרשימה שגובשה על ידי מועצת זכויות האדם - ארה"ב תפחית את התמיכה שהיא מעניקה למועצה עד כדי אפס - ואולי אף תעזוב באופן הפגנתי את הגוף.

המשלחת הישראלית באו"ם, שעוקבת מקרוב אחרי הניסיונות החוזרים ונשנים של המועצה לפרסם רשימה כזו, ממתינים לראות כיצד יגיבו ראשיה לאיום האמריקני שהוצב בפניהם.

כזכור, לפני שבוע אמרה הת'ר נאוארט, דוברת מטעם מחלקת המדינה כי "ארה"ב התנגדה לפרסום הרשימה מהרגע שבו גובשה ונלחמה נגד פרסומה מספר פעמים. החלטות מסוג זה לא עוזרות לקדם את הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

דנון מספר על הרשימה השחורה של האו"םחזקי ברוך

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה לכוונה לפרסם את הרשימה כי "הצעד המביש הזה הוא ביטוי של אנטישמיות מודרנית ומזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה".

"הנציב לזכויות אדם הפך לפעיל הבכיר ביותר של תנועת ה-BDS בעולם, ושם לו למטרה לפגוע במדינת ישראל במקום לבצע את תפקידו. אני קורא לקהילה הבינלאומית ולאו"ם לעצור מיד את הצעד המסוכן הזה", הוסיף דנון.