יחיאל לסרי
יחיאל לסריPhoto by Noam Revkin Fenton/FLASH90

בימים בהם ראשי רשויות בישראל אינם מגלים התלהבות יתר, בלשון המעטה, לשילוב אוכלוסיה חרדית בתחומן.

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי מתגאה באוכלוסיה החרדית ולקראת יישום הסכם הגג שנחתם בעירו לפני שבועות אחדים הוא מסביר שהם חלק מ'עולם הקיימות' בעיר, כלשונו.

"אשדוד היא עיר עם דו-קיום יוצא מן הכלל", אומר לסרי בראיון ל'ידיעות'. "החרדים שותפים לפעילות בעיר, מכבדים אותם כחלק אינטגרלי בעיר. גיאוגרפית הם ממוקמים במזרח העיר, בעיקר ברובע ז'. הקמנו את החוף הנפרד הגדול בארץ. בעניין השבת נשמר בסטטוס קוו. כמעט לא נתקלנו בבעיות".

לסרי התייחס לחשש מפני 'התחרדות העיר' והדף את הטיעון הבסיסי העומד בפני ראשי רשויות לדחיקת רגלי החרדים. "25 אחוז מתושבי העיר הם חרדים. הם משלמי מיסים וארנונה. יש להם מתנ"ס משלהם והם שותפים איתנו בעולם הקיימות. מכבדים פה אחד את השני".

ראש העיר אף התייחס להחלטת בית המשפט שלא להקצות במסגרת הסכם הגג תוספת בניהבגובה 25% לחרדים. "אז מה אתה מציע?", תהה לסרי בפני הכתב. "שנשאיר את החרדים בחצר האחורית של העיר? נתנו להם אחוז גידול יחסי למספרם באוכלוסיה. איני רואה כל פסול בכך. בכל מקום בארץ מדירים אותם ממכרזי המחיר למשתכן כי הם לא יכולים לגור בבניינים גבוהים. אז אנחנו רוצים להתחשב בהם ונעשה מאמץ לבנות מתחמי דירות שיאפשרו קיום אורח חיים חרדי.

"בית המשפט קבע כי הקצאת דירות לאוכלוסיה החרדית תהיה בהתאם להחלטת הממשלה ולהסכמות המאוחרות שייקבעו בין העיריה למדינה ואני מברך על כך", אמר.