בנט ופרוש בביקור בבית ספר חרדי בקדימה צורן

שר החינוך נפתלי בנט וסגנו הרב מאיר פרוש (יהדות התורה) פתחו הבוקר (חמישי) את שנת הלימודים החרדית בסיור משותף בבית הספר 'נתיבות משה' של החינוך העצמאי במועצת קדימה -צורן.

את פני השר וסגנו קיבלו ראש המועצה שביט מס, מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין, המשנה למנכ"ל הרב שוורץ, מנהלי בית הספר, והתלמידים הנרגשים שהקדישו שיר מיוחד לשר בנט ולסגנו על פעילותם הרבה עבור ילדי הציבור החרדי.

סגן השר פרוש פתח במילים חמות אודות פעילותו של השר בנט במגזר החרדי: "בכניסתך לתפקיד אמרת 'אני אבא לארבעה ילדים ומהיום אני אחראי על למעלה משני מליון ילדים'. במהלך כל השנה אתה מעביר את המסר הזה מידי יום שעה שעה לפיו אתה אבא של למעלה משני מליון תלמידים.

"התעקשת לפתוח את שנת הלימודים במגזר החרדי המונה קרוב ל- 400 אלף ילדים בגלל שחשוב לך לראות ולשמוע אותם ולתת להם את המענה ולסייע להם".

בהמשך הביקור השר בנט נשא דברים. "בביקור הקודם אמרתי שרוח חדשה נושבת במשרד החינוך כלפי המגזר החרדי. עכשיו אני אומר שרוח חדשה כבר הוטמעה במשרד החינוך כלפי המגזר החרדי. למעלה מ-90 אחוז מבתי הספר במגזר כבר קיבלו רשיונות. תהליך חמש השנים ממשיך. כל ילד במגזר החרדי הוא כמו כל ילד שלי.

"השקנו תכנית חומש לבינוי במערכת החינוך החרדית והיא תעשה סדר בגרעון שהצטבר במשך עשרות שנים. הקטנו כיתות בכל מערכת החינוך, אחרי שנים שלא נגעו בזה.

"השיטה שלי היא לא פטיש, אלא יד מושטת וכל קהילה תחליט לאיזה כיוון היא רוצה ללכת. אהבתי את הילד שדיבר כאן בצרפתית. יש בפריז מוט בגובה המטר המקורי, היופי בעם ישראל הוא שיש הרבה גישות שונות וגם אם יש מחלוקות זה בסדר, אבל הציבור החרדי מזכיר תמיד את המוט המקורי.

"אין לנו ענין לשנות תפיסות עולם במגזר החרדי, יש לנו רצון לתת כלים בשיח רציף לכלכלה נכונה, והכל באמון ובאהבה", הסביר.