ג'ודו
ג'ודוצילום: ISTOCK

שגיא גור, מנכ"ל איגוד הג'ודו בישראל, גאה בזכייה של טל פליקר במדליית הארד בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג באליפות העולם בבודפשט.

פליקר הוא הג'ודוקא הישראלי השביעי שזוכה במדליה באליפות העולם אחרי אורן סמדג'ה, אריק זאבי, גולן פולק, יעל ארד, ירדן ג'רבי ואליס שלזינגר.

מנכ"ל איגוד הג'ודו בישראל אומר לערוץ 7 שהזכיות האולימפיות הרבות בענף אינן מקריות, "יש כאן שיטה ודרך ומחויבות של ספורטאים ומאמנים לאותה שיטה, אין כאן ספורט שבנוי על כוכב אחד. עובדה שבכל פעם יש ספורטאים אחרים שמביאים תוצאות".

לדבריו הספורטאים מבינים מה מצופה מהם, "הם יודעים שהרף שלנו הוא זכייה במדליה וזה כבר עניין של מסורת וברגע שיש מסורת ומאמנים טובים שדוחפים אותך קדימה, התוצאות מגיעות. עם ההישגים בא גם התיאבון. מאז 2013 יש לנו מדליה בכל אליפות עולם וזה חסר תקדים".

גור סבור שענף הג'ודו מתאים במיוחד לישראלים, "לטמפרמנט הישראלי יהודי יש אופי של לוחם ושל אנשים שלא מוותרים עד הסוף וזה מאוד מתאים לג'ודו. ענף הג'ודו דורש ריכוז רב כי אתה יכול להתאמן ארבע שנים לקראת תחרות ואז בשנייה אחת של חוסר ריכוז הכל הולך לטמיון.

"עצם העיסוק בג'ודו נותן המון כוח לא רק בתחום הפיזי אלא גם נפשית, יש בענף הרבה ערכים של כבוד לזולת. מצד אחד אתה רוצה להביס את היריב אבל אתה גם צריך לשמור שהוא לא יפצע כי אחרת לא יהיה לך מול מי להתמודד".

הוא מאמין שכל ילד ישראלי יוכל להתפתח בענף הג'ודו, "אמנם אי אפשר להשוות את ישראל למעצמות ג'ודו כמו צרפת, רוסיה ויפן אבל עם התוצאות הטובות הגיעו לענף עוד תקציבים. יש היום בישראל תשתית מצוינת לג'ודו החל מהגיל הצעיר, למעלה משישים אלף ספורטאים מתאמנים וזה מספר יפה.

''יש בישראל הרבה מועדונים, אתה מתחיל להתאמן בחוגים, עובר לאליפויות בישראל ויש גם מרכזים למצוינות ומרכזים אזוריים, וככה מתקדמים לאט לאט עד שנקלטים בנבחרות", מסביר גור.