זה שבא וזה שהולך. אלקבץ (מימין) ודקל
זה שבא וזה שהולך. אלקבץ (מימין) ודקלצילום: יעקב צים

שמעון אלקבץ החל היום (חמישי) באופן רשמי לכהן כמפקד גלי צה''ל, לאחר שמונה לתפקיד לפני כחודשיים על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן.

אלקבץ, המפקד ה-15 של התחנה הצבאית, נכנס לנעליו של ירון דקל שמסיים את תפקידו כמפקד גל''צ במשך חמש שנים וחצי.

טקס חילופי המפקדים נערך בתחנה ביפו, בנוכחות ראש מטה אגף כוח האדם בצה''ל תת-אלוף מירב קירשנר, עובדי וחיילי התחנה ובני משפחתו של אלקבץ.

"היום אני סוגר מעגל", אמר אלקבץ, ''לאחר ששימשתי ככתב גל"צ בדרום וכעורך יומני הבוקר. גל"צ תחזור להיות גלי צה"ל - הבית של החיילים. אתן דגש גדול לעשיית החיילים בקדמת הבמה.

''אנחנו נעלה על ב' ונעשיר את התכנים הצבאיים והחברתיים, את השירה העברית, הספרות והמורשת היהודית. הדיגיטל יהפוך לחטיבת תוכן כמו החדשות והתכניות, כך גם הדסק הצבאי-בטחוני", הוסיף אלקבץ.

ירון דקל נפרד מהתחנה ואמר לעובדים ולחיילים, ''אני יודע כמה קשה אתם עובדים וכמה אתם מסורים. בחמש וחצי השנים האחרונות הוספנו תכניות, יזמנו עוד ועוד מבצעי שידור, הלכנו לעתים עד הקצה, בלי תוספת כח אדם.

''להיפך - צה"ל מתקצץ, וגלי צה"ל - כחלק מהצבא - נתבעת לקצץ גם היא. אז גם קיצצנו וגם התפתחנו והשתדרגנו. נס כבר אמרתי. נס בזכותכם. היום אני נפרד בסיפוק גדול. למרות הסערות שתקפו את התקשורת הישראלית, ואת גל"צ בפרט, נותרנו עוגן של יציבות במים סוערים. מגדלור של שידור ציבורי איכותי ולא מתפשר", הדגיש דקל.