הצפות ביוסטון בעקבות סופת הארווי
הצפות ביוסטון בעקבות סופת הארוויצילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תרם מילון דולר מהונו הפרטי לקרן מיוחדת שהוקמה למען נפגעי הוריקן "הארווי".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס סיפרה בתדרוך לעיתונאים, "הנשיא טראמפ רוצה להצטרף למאמצים של אזרחים רבים - ולתרום מכספו למען הקרן".

טראמפ ייצא בתחילת השבוע הבא לביקור באזורים המרכזיים שנפגעו על ידי סופת ההוריקן בטקסס ובלואיזנה.

הוא יגיע ליוסטון, שספגה פגיעות קשות בסופה וללייק צ'ארלס שבלואיזינה, ויאמוד מקרוב את גודל הנזקים. טראמפ כבר ביקר השבוע ביוסטון, לאחר שהעיר סבלה מהצפות גדולות שנבעו מכמויות גשם אדירות שירדו שם.

במקביל מתפרסמים נתונים רשמיים אודות הנזקים שנאמדו עד כה. לפחות 34 בני אדם נהרגו כתוצאה מנזקי הסופה, כ-7,000 בני אדם נפצעו ולמעלה מ-100 אלף בתים נפגעו.

הממשל האמריקני מתכוון לפעול בשיתוף עם הקונגרס כדי להקצות סכומים משמעותיים שיסייעו למאמצי השיקום.

אמש פרסמנו כי הקהילה היהודית ספגה נזקים גדולים במהלך הסופה. גלעד כץ, הקונסול הישראלי ביוסטון סיפר לערוץ 7 כי "הקהילה היהודית פה מונה בין 50 ל-60 אלף יהודים. היא מאוד ציונית, שורשית וחזקה. לצערי הרב, הקהילה היהודית היא אחת הקהילות שנפגעה הכי קשה ביוסטון. הסיבה היא הקרבה לנחל שזורם לרוחבה של העיר".

''השכונות היהודיות היו הראשונות שנפגעו ויש קהילות שאחוזים ניכרים מבתי חברי הקהילה הוצפו. יש בית כנסת אחד שיצא מכלל שימוש, בית כנסת נוסף נפגע ויצטרכו לראות מה עושים לגביו, וגם מרכז הקהילה נפגע קשות ויצא מכלל פעילות".

"לגבי בתי הספר - אחד מהם לא נפגע, מצבם של שניים אחרים עדיין לא ברור ובית ספר שלישי כנראה לא נפגע או שנפגע קל מאוד. ברמה הקהילתית, הקהילה היהודית נמצאת היום באחד המצבים הקשים ביותר מאז הגעתם לפני כ-40 שנים של ראשוני הקהילה ביוסטון", סיכם כץ.