איל בן ראובן
איל בן ראובןצילום: חזקי ברוך

חבר הכנסת האלוף במיל' איל בן ראובן (המחנה הציוני) קורא ליצור מערת לחצים על החמאס שתביא לשחרורם של חללי צה''ל הדר גולדין ואורון שאול הי''ד המוחזקים ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן.

לדברי בן ראובן, התפטרות ליאור לוטן מתפקידו מתאם רה''מ בנושא השבויים והנעדרים, ''מצביעה על כך שנושא השבת הנעדרים תקוע ומהווה דגל אדום לממשלה. הדיון הציבורי על המחיר מפריע ומשחק לידי החמאס.

''חייבים למנות מחליף ולמצוא אסטרטגית פעולה אפקטיבית של איום ופגיעה בבטן הרכה של החמאס. יש ליצור מערכת לחצים מאיימת שבסופה גם מממשים את האיומים, דוגמת הרעת תנאי אסירי חמאס בבתי הסוהר, הגבלת ביקורי משפחותיהם, שיתוף פעולה עם המצרים ואיום בנושא מעבר רפיח והגבלות אפשריות נוספות", אמר בן ראובן באירוע 'שבתרבות' ברמת השרון.

להסתכל דרך העיניים של הדר

ביום שישי התקיימה בסינמטק תל אביב הקרנת הבכורה לסרטה האישי של ד"ר לאה גולדין, אמו של הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס.

הסרט, שנקרא "הדר החופש לעשות", מעניק הצצה נדירה לחייה של משפחת גולדין בשנה לאחר חטיפתו של סגן הדר הי"ד במבצע ״צוק איתן״ ובמהלך החודשים של איסוף ציוריו ובחירתם לצורך תערוכה.

תערוכת הציורים של הדר הוצגה לראשונה שנה לאחר חטיפתו ונפילתו ומאז הוצגה בעשרות מקומות בארץ ובחו"ל.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה באירוע למאמצי הממשלה להשיב את הנעדרים ואת חללי צה''ל המוחזקים בעזה. "הממשלה בהחלט מתעסקת בזה אבל תמיד אפשר לעשות יותר, ולהפעיל מנופי לחץ שלא מפעילים היום. בזה המשפחה צודקת".

אל''מ במיל' ליאון לוטן, מתאם השבויים והנעדרים שפרש מתפקידו, השתתף גם הוא באירוע אך סירב להשיב לשאלות העיתונאים.

הקרנת הבכורה: הסרט האישי של ד"ר לאה גולדין