אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאיירצילום: פלאש 90

אחרי עונה אחת בלבד במדי הפועל ירושלים, אליה הגיע בקול תרועה רמה היישר מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ה-NBA, שם כיכב לא מעט שנים, הודיע במהלך השבת אמארה סטודמאייר על פרישה ממשחק.

בהודעה שפרסם סטודמאייר בחשבון האינסטגרם שלו, כתב כי "כשהחלטתי בקיץ שעבר לעזוב את ה-NBA ולהצטרף להפועל ירושלים, הכוונות שלי היו לעזור לקבוצה הזו, מהעיר הקדושה, לזכות באליפות הראשונה שלי והשנייה בתולדות המועדון".

"אני גאה מאוד בכך שלא רק שהשגנו את המטרה הזו, אלא שההישג הזה גם היה השיא של העונה הטובה בהיסטוריה של המועדון כנראה. הגענו לכל שלושת הגמרים המקומיים, ניצחנו בשניים מתוכם והופענו בחצי גמר היורוקאפ. נבחרתי ל-MVP של משחק האולסטאר והיינו במרחק משחק אחד מהגמר האירופי. זו באמת הייתה עונה בלתי נשכחת".

סטודמאייר, שהגיע לאדומים מהבירה לאחר שהחזיק במניות בקבוצה, ישוב כעת להחזיק במניות בלבד מבלי לשחק עוד במדיהם, זאת מאחר שלדבריו לא נמצא עוד תפקיד בעל חשיבות מכרעת כמו שהיה רוצה.

"זה היה מסע נהדר עבורי ועבור המשפחה שלי. נהנינו מהעיר, מהאנשים, מהמקומות הקדושים וכמובן מהאוהדים של הפועל. רציתי לחזור לעוד עונה, אבל הקבוצה, המאמן ואני לא יכולנו למצוא תפקיד בו ארגיש שאני באמת יכול לתרום כרצוני, בדרך בה התרגלתי לשחק כל השנים. אני מרגיש שעכשיו זה הזמן שלי לחזור לתפקיד בעל המניות ולעזור לקבוצה להשתפר עוד יותר אפילו".

השחקן האמריקאי בן ה-34 שלפרקים רבים במהלך העונה האחרונה נראה כי עוד כוחו במותניו ויכול לשחק עוד זמן רב, פורש עם אליפות אחת בקריירה, זו בה זכה במדי הירושלמים העונה. "אני רוצה להודות להפועל ירושלים, לנשיא אורי אלון ולכל הארגון על שנתנו לי את ההזדמנות לפרוש כאלוף ולעשות את זה בעיר הקדושה מכולן הפך את הכל למיוחד עוד יותר. אני מאחל לקבוצה, לחברים ולאוהדים עוד עונה נהדרת. יאללה הפועל".