האוול הערב מול ליטא. לא הצליח להציל את המולדת לבדו
האוול הערב מול ליטא. לא הצליח להציל את המולדת לבדוצילום: FIBA

למרות התבוסה הקשה לנבחרת איטליה במשחק הפותח של טורניר היורובאסקט, אליפות אירופה בכדורסל, התמלא הערב (מוצאי שבת) היכל מנורה מבטחים עד אפס מקום באוהדי נבחרת ישראל - במטרה לעזור לנבחרת ולנצח לראשונה בטורניר אותו היא מארחת בפעם הראשונה בהיסטוריה.

הנבחרת הישראלית שפגשה את נבחרת ליטא עלתה אל המשחק בידיעה כי כל תוצאה מלבד ניצחון תפגע בה קשות באפשרות להעפיל לשלב הבא בטורניר היוקרתי.

הליטאים, שנחשבים בעיניי רבים לנבחרת הטובה ביותר בבית הישראלי, הגיעו גם הם לאחר הפסד, כשהפסידו במחזור הראשון לנבחרת גיאורגיה המפתיעה וכבר בדקות הראשונות של המשחק נתנו את הרושם כי הם לא מתכוונים להפסיד בפעם השניה ברציפות.

על אף פתיחה טובה מעט יותר של הנבחרת הישראלית עם נקודות ראשונות של גל מקל וריצ'רד האוול, הליטאים לא התרגשו והחלו לפנות את כוכבם הגדול יונאס ולנצ'יונאס לזריקות קלות.

ההובלה עברה מיד ליד, עד שליאור אליהו עם 4 נקודות רצופות, גל מקל עם שלשה ישראלית ראשונה מאז המשחק מול איטליה ושלשה נוספת של עומרי כספי הורידה את הנבחרת הישראלית לאחר 10 דקות ראשונות של משחק כשהם מובילים 19:23.

אל הרבע השני עלו הליטאים בטירוף וכבר בפתיחה הצליחו להשוות את התוצאה ל-23:23. האורחים לא עצרו בריצה שלהם שכבר הגיעה לידי 11:0, ורק נקודות של האוול אחרי כמעט 5 דקות עצרה את הסחף.

הליטאים המשיכו לקלוע ובצרורות ועבור הנבחרת הישראלית היה זה האוול, שחקנה של הפועל ירושלים שניסה להציל את המולדת וגם כמעט הצליח, כשלהפסקת המחצית ירדו שתי הקבוצות כשהליטאים מובילים בנקודה אחת בלבד למרות הכל, 38:38.

הליטאים למדו את נקודת התורפה בנבחרת הישראלית והחלו לנצל את ההגנה החלשה שוב ושוב בדרך ליתרון שיא שעמד כבר על 61:47, לאחר מטח שלשות כבד וריצת 14:2.

הנבחרת הישראלית קלעה אמנם עוד 12 נקודות אך למעשה נעלמה לחלוטין בצד השני של הפרקט, במקום בו אמורים לשמור ולהגן, ואל הרבע האחרון ירדה בפיגור 20 נקודות לאחר שלשה מקצה המגרש של הליטאים שקבעה 71:51.

הרבע הרביעי היה כולו לפרוטוקול, כשהנבחרת הישראלית הצליחה למזער במעט את הנזק עם מהלכים יפים של ריצ'רד האוול ועומרי כספי, אבל זה מעט מדי ומאוחר יותר מדי. זה הסתיים ב-88:73 לליטאים שעולים למקום הרביעי בטבלה, המקום שמוביל אל עבר השלב הבא. ישראל? זו עדיין אחרונה וחייבת לנצח את כל יתר המשחקים שנותרו לה בכדי להצליח להעפיל גם כן אל השלב הבא.

כבר מחר (ראשון) תפגוש הנבחרת הישראלית את נבחרת גרמניה, יריבתה הישירה על המקום לשלב הבא. אם הכחולים-לבנים יפסידו, המשמעות תהיה שהם לא יהיו תלויים בעצמם לאחר מכן.

קלעו לישראל: ריצ'רד האוול 20, גל מקל 18, עומרי כספי 15, ליאור אליהו 9, בר טימור 3, עידן זלמנסון, יוגב אוחיון, שון דאוסון וגיא פניני עם 2, אלישי כדיר, עוז בלייזר ויותם הלפרין שותפו אך לא קלעו.