סגן השר הביטחון, הרב אלי בן דהן
סגן השר הביטחון, הרב אלי בן דהןצילום: אלירן אהרון

לפני כשנה הגיעו אברהם בן יוסף ראש הוועדה המונציפלית בחברון, אורי קרזן מנכ״ל הישוב היהודי בחברון ואורית סטרוק המנוע שעומד מאחורי הישוב היהודי בחברון, לפגישה במשרדו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

כידוע, עד שנזכה להחיל את החוק הישראלי ביהודה ושומרון נמצא תחום השוואת החקיקה במשרדו של הרב בן דהן, ושם - בעבודת נמלים סיזיפית, עוברים חוק חוק, קובעים סדרי עדיפויות ומתאימים את החוקים לצווי אלוף מתוך אמונה תמימה שתושבי האזור הם אזרחים שווי זכויות וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

במהלך הפגישה העלו נציגי הישוב היהודי בחברון בקשה פשוטה אך חשובה שעד היום נענתה בשלילה על ידי כל הגורמים - תנו לנו מעמד - תנו לנו לנהל את חיינו בנפרד מעיריית חברון הערבית.

לא היה ספק בכלל האם לאשר את הבקשה אשר עלתה מיידית לראש סדרי העדיפות. ישיבה רדפה ישיבה, כל גורמי המקצוע הונחו לקדם את ההצעה.

לשמחתנו הצליח סגן השר הרב אלי בן דהן לרתום את כולם למשימה, בקור רוח ובנועם הליכות. כל הצוות - החל ממתאם הפעולות בשטחים, ראש המנהל האזרחי ויועמ״ש איו״ש הבינו את רוח המפקד.

צוותים מקצועיים במנהל האזרחי, ביועמ״ש איו״ש ובמשרד המשפטים השקיעו ימים ולילות עד שקיבלנו את המוצר המוגמר.

לאחר שהסתיימה עבודת המטה הונחה ההצעה על שולחנם של שרת המשפטים איילת שקד ושר הביטחון אביגדור ליברמן אשר חתמו ואישרו את המעמד של ועד חברון בלי לחשוב פעמיים.

השבוע חתם אלוף פיקוד המרכז רוני נומה על הצו ובכך אושר מעמד ועד הישוב היהודי בחברון וקיבל לגיטימציה. מדובר במהפכה של ממש שאת תוצאותיה נראה לאורך השנים.

בערב שבת, שלחו תושבי הישוב היהודי בחברון זר פרחים ענק לסגן השר בן דהן וזאת לאות הוקרה על המאמץ הרב שהושקע. מחווה קטנה שחיממה את הלב.

זכינו להיות חלק מתהליך היסטורי, יהי רצון שנזכה כולנו לראות שוב את חברון בשיא פריחתה.

הכותב הוא סגן ראש עיריית אלעד ורמ"ט סגן שר הביטחון