אחד מ-33 מבצע ביצה
אחד מ-33 מבצע ביצהצילום: יחצ

שוב זה קורה וביום רביע הקרוב, יוקרנו בכל רשתות בתי הקולנוע ברחבי הארץ 33 סרטים ממיטב הקולנוע הישראלי לשנת 2017, חלקם בהקרנות בכורה, במחיר של 10 שקלים בלבד לכרטיס.

בין הסרטים שיוקרנו, חמשת הסרטים המועמדים לפרס "הסרט הטוב ביותר" בטקס "פרס אופיר" 2017:

"געגוע" סרטו של שבי גביזון, "מוטלים בספק" סרטו של אלירן אליה."לא פה, לא שם" סרטה של מייסלון חמוד, "פוקסטרוט" סרטו של שמוליק מעוז,"פיגומים" סרטו של מתן יאיר ועוד.

זאת השנה הרביעית בה נערך "יום הקולנוע הישראלי", כשבשנה שעברה הגיעו באותו יום לבתי הקולנוע למעלה מ-100,000 איש, חלקם צפו במספר סרטים.

"יום הקולנוע הישראלי", יעמוד השנה בסימן הצדעה לסרטו הראשון של אבי נשר, "הלהקה", לרגל 40 שנה ליציאתו של הסרט לאקרנים. "הלהקה" הוא מהסרטים הישראלים האהובים בתולדות בקולנוע הישראלי. את הסרט כתב וביים אבי נשר בשנת 1978, והסרט זכה להצלחה קופתית וביקורתית.

השנה תושק מסורת חדשה במסגרת חגיגות "יום הקולנוע הישראלי": התאחדות ענף הקולנוע תעניק אות הוקרה ליוצר קולנוע (במאי/ת, תסריטי/ת, שחקן / שחקנית, מפיק /ה) אשר למעלה ממיליון צופים ראו את סרטיו.

ב"יום הקולנוע הישראלי" יזכו הצופים לצפות לראשונה בסרטים המועמדים לפרס "הסרט הטוב ביותר" בטקס "פרס אופיר" 2017, שייערך במהלך החודש.

בנוסף יוקרנו סרטים בבכורה ארצית חד-פעמית, עד אשר יצאו רשמית לאקרנים, בהם: "מכתוב", "העדות", "הבן דוד", "דרייבר", "מסתור","הלומים".

לצד הקרנות הבכורה, יוקרנו סרטים שיצאו רק לאחרונה לאקרנים ובהם: "מבצע ביצה", "מועדון החנונים", "כמעט מפורסמת", "ואז היא הגיעה", "להציל את נטע", "סיפור אהבה ארץ ישראלי", "זוג יונים", "אנטנה"

שרת התרבות והספורט, ח"כ (תא"ל במיל') מירי רגב אומרת שיום הקולנוע הישראלי הוא חלק משורה ארוכה של יוזמות מטעם משרד התרבות להנגיש את עולם הקולנוע הישראלי לקהל הרחב "עלינו להמשיך לחזק את הערכים, המאחדים אותנו כחברה. בעיניי, קולנוע ישראלי טוב הוא 'מדורת השבט' של כולנו".

כל הסרטים ב-10 ₪ בלבד.