משיב לנתניהו. הרב יצחק גינזבורג
משיב לנתניהו. הרב יצחק גינזבורגצילום: פלאש 90

הרב יצחק גינזבורג, ראש תנועת דרך חיים אשר הציבה ביום חמישי את פסל הזהב של מרים נאור מול בית המשפט העליון, פונה היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

המכתב מגיע על רקע התייחסותו של נתניהו במהלך סיור בדרום ת"א למחאת הפסל של נאור שיזמה תנועת דרך חיים, "אם רוצים למחות יש דרך יותר טובה מלעשות איזה פסל, זה לא ראוי", אמר נתניהו.

את מכתבו פותח הרב גינזבורג בהתייחסות לסיורו של נתניהו. "שמחתי לשמוע שבביקורך אתמול בדרום תל-אביב הבעת הזדהות עם המצוקה של תושבי המקום, תוך הבנה שהגורם המפריע לתיקון הוא בית המשפט העליון אשר כופה את דעתו על העם היהודי ומונע חקיקה משמעותית בנושא המסתננים (ובעוד הרבה נושאים). עלינו לדאוג לשלום עמנו, הן במישור הגשמי והן במישור הרוחני, כמו שנאמר 'ויהי דוד עושה משפט וצדקה לכל עמו'", כותב הרב.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

בהמשך מתייחס הרב לצורך בתיקון מערכת המשפט "תיקון יסודי בהנהגת העם הוא לייסד את מערכת המשפט על הערכים הנצחיים של תורת ישראל ולפי המשפט העברי - "ציון במשפט תפדה". לרוב עם ישראל יש אמונה בה' ובצדקת תורתו, ועל יסוד האמונה הזו נוכל לפעול יחד להפוך את המדינה שלנו למדינת היהודים כחזון עמנו במשך כל שנות הגלות. לכל הפחות, יש לדאוג שהמיעוט לא ישתלט על הרוב כפי המצב הקיים היום".

בנוסף קורא הרב גינזבורג לנתניהו להשקיע בחינוך לערכי התורה "יש להשקיע הרבה יותר ממה שמשקיעים היום באיכות החינוך במדינה, חינוך המכיר בערכה היחודי של תורת ישראל, הן מבחינת היושר השכלי והן מבחינת היושר המוסרי".

הסיום התייחס הרב לחודש אלול ולימי התשובה ולחשיבות לעשות תשובה ציבורית שתביא לגאולה "בימים אלו של חודש אלול, עליהם נאמר 'אני לדודי ודודי לי', הקב"ה מעניק לנו כוח מיוחד לעשות תשובה ולתקן את דרכינו, לא רק במישור הפרטי אלא גם במישור הציבורי הכללי, תשובה ציבורית להנהגת העם בדרך הטוב והישר. וכדברי הרמב"ם 'כבר הבטיחה תורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותם - ומיד הם נגאלים', במהרה בימינו, אמן", חותם הרב את מכתבו.

"פסל נאור" מול בית המשפט