ערן זהבי עם סרט הקפטן. כבר לא בנבחרת
ערן זהבי עם סרט הקפטן. כבר לא בנבחרתצילום: פלאש 90

הקפטן המודח של נבחרת ישראל, ערן זהבי, הודיע הערב (ראשון) כי הוא פורש מהנבחרת.

זאת בעקבות התקרית בה הוריד את סרט הקפטן מזרועו במשחק ההפסד אתמול למקדוניה והטיח אותו בדשא בהפגנתיות, לאחר שאוהדים שרקו לו בוז.

בהודעה שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו כתב זהבי, "ברצוני להתנצל בפני כל הקהל שתומך בי, הילדים שמעריצים אותי, להורים שלהם, לכל מי שמפרגן לי ויודע כמה קשה אני עובד בשביל להצליח. לכל מי ששופט אותי ע״פ ההצלחות שלי ולא ע״פ חשבון הבנק שלי, לכל מי שמבין איך אני מתרגש כשאני רואה את דגלי ישראל ביציע במשחקי הליגה בסין, עד כמה אני גאה להיות באירוע עם שגרירי ישראל וסין ולייצג את המדינה שלי בכל מקום ובכל דרך. למרכז פרס לשלום ולילדים שכפופים למרכז בו אני משמש שגריר שלום. לכל מי שאוהד אותי וגם למי שלא אבל יודע לכבד אותי כספורטאי. ולבסוף לחברי השחקנים וצוות האימון".

הוא הודה כי הצעד שעשה היה נמהר. "טעיתי ואני מתנצל. בסופו של יום אני בן אדם שמתרגש, לוקח ללב, נעלב, וכן גם טועה לפעמים, כמו כולנו".

"לאחר יום של מחשבות ארוכות, שיחות עם משפחתי והאנשים שמלווים אותי לאורך הקריירה, ברצוני לחסוך לכולכם את כל הוועדות, הפרשנויות, טורים והמשפטי שדה שכולם עושים לי. החלטתי ללכת עם האמת שלי ומה שאני מרגיש לנכון, חשוב לי שידעו שתמיד נתתי את כולי לנבחרת, אני רוצה להודיע על פרישה מהנבחרת", הפתיע זהבי.

הוא סיכם וכתב "תודה על ההזדמנות ללבוש את המדים, תודה על ההזדמנות להיות קפטן נבחרת ישראל תודה על הכל ומאחל לנבחרת הצלחה בהמשך מכל הלב".

כזכור, לאחר המשחק אמש, החליטו יו״ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, ומאמן נבחרת ישראל, אלישע לוי, להשעות את זהבי מנבחרת ישראל.

עיני אמר כי "שחקן כדורגל, ודאי קפטן הנבחרת, חייב להתמודד עם כל סיטואציה ולשמור על כבוד הנבחרת גם כאשר קומץ אוהדים מחליט לשרוק בוז ולקנטר".

"ערן זהבי אמנם התנצל על האקט החמור, אבל נבחרת ישראל וערכים של כבוד וספורטיביות הם תמיד מעל לכל תוצאה על כר הדשא", הוסיף יו"ר ההתאחדות.

השחקן עצמו סיפר לאחר המשחק, "להיות קפטן הנבחרת היה חלום שלי מבילדות. כולם יודעים את האמוציות בתוך המשחק ובקריירה שלי. התנצלתי בפני השחקנים ובפני האנשים שאוהבים אותי פה".

הוא גם לא הסתיר את דעתו על התנהלות הנבחרת. "אנחנו לא הגענו לשום טורניר במשך 40 שנה וכנראה שגם עוד 40 שנה לא נעלה. זו לא תבוסתנות, אם נמשיך בדרך הזו ונמשיך להתנהג ככה זה מה שיקרה. אני לא מדבר על השחקנים או המאמנים. יש הרבה מאוד דברים בכלל שהתנהלות שלנו לוקה בחסר. אם יחליטו שיתנו את הסרט למישהו אחר זה מקובל עליי”.