אלול בגדוד החרדי "נצח יהודה"

ביום חמישי האחרון יצאו חיילי גדוד החרדי "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי) למסע התעוררות בירושלים לכבוד חודש אלול.

המסע שהחל בכותל המערבי הסתיים בטקס סליחות גדודי ועצרת התעוררות בבית הכנסת הגדול בירושלים. בטקס השתתפו מפקד הגדוד סא"ל איתמר דשל, רב הגדוד, סר"ן הרב שאול עבדיאל ורבני עמותת "נצח יהודה", המלווים את החיילים.

המסע החל באמירת פרק תהלים על ידי הרב יצחק בר חיים מעמותת "נצח יהודה". בסיום העצרת תקע רב הגדוד בשופר וקיים שיחה עם החיילים בה הדגיש את הצורך להתעורר ולהשתפר בכל תחום גם במישור הרוחני וגם מישור הגשמי. בד בבד לעצרת ההתעוררות, בשבוע האחרון התחילו חיילי הגדוד החרדי אימון של חודשיים וחצי בבקעת הירדן.

המסע והעצרת הם חלק מפעילות קבועה של הגדוד החרדי שדוגל בשילוב של שירות צבאי עם פעילות תורנית.

כך רק לפני כשבוע קיימו חיילים מעמד סיום מסכת לפני טקס ההשבעה בכותל המערבי, בהשתתפות מפקד הפלוגה סרן דוד טייאר ומג"ד הבא"ח, סא"ל אורי לוי.

טייאר אמר אז לחיילים כי "צריכים לדעת לשלב ביחד גם את ההגנה על עם ישראל וגם את הרוחניות. זוהי המהות של הגדוד הזה, לכן היום לפני ההשבעה חשוב לעשות סיום מסכת".

מפקד גדוד ״נצח יהודה״, סא"ל איתמר דשל, אמר לחיילים ברחבת הכותל: "עומדים אנו מול קודש קודשינו, מתרגשים ומודים על זכותנו להיות ממשיכי פורצי החומות, משחררי הכותל והעיר ירושלים.
לוחמי הגדוד, אתם מהווים את חוד החנית בלחימה בטרור מתוך תחושת שליחות, אהבת העם והארץ ואמונה גדולה בה'.

''במהלך הצעדה נלך על שתי רגלנו. רגל התורה ורגל הלוחם הקרבי, נלך בראש מורם כחיילים גאים בצבא ההגנה לישראל. אני מאחל לכולנו שיפתחו עבורינו ועבור כל עם ישראל שערי שמיים ושנעלה, נילחם וננצח בשעת הנעילה אשר בוא תבוא״, הוסיף המג"ד.