הרב דוב זינגר
הרב דוב זינגרדוד שטיין

בסגנון מקורי, השאול מעולם העצות והמתכונים, מציע הרב דוב זינגר, ראש ישיבת מקור חיים בספרו ''תיכון תפילתי'', מגוון מתכוני תפילה - הנחיות והדרכות תמציתיות ומעשיות המיועדות לסייע לכול אחד ואחת, מתפללים ותיקים ואלו המחפשים את דרכם, להיכנס לתוך עולמה של התפילה.

בהקדמה כותב הרב: ''כשאני מבקש להגדיר אותנו, בני האדם, כיצורים מתפללים, אני מבקש לשחרר אותנו מן הצורך להסביר לעצמנו מהי תפילה, מיהו אלוקים, האם מועיל להתפלל אליו או לא. פעמים רבות המחסום הגדול של התפילה הוא המחסום התיאולוגי, האינטלקטואלי, המנסה לחקור ולהבין בדיוק כיצד עובדים הדברים''.

הספר בנוי מאחד-עשר שערים וכל שער מוקדש להיבט אחר של התפילה. לכל שער ישנה פתיחה כללית ואחריה מתכונים. בצדו של כל מתכון מופיעים מקורות להשראה וקטע פתיחה לתיווך ולהכנת הקרקע למתכון עצמו. בראשית כל שער משובצות תפילות מתוך ליקוטי תפילות ושירים משירת התפילה בת ימינו, לפתיחת הלב.

"הרבה פעמים קשה לנו לבקש על עצמנו בכל כוחנו

אנחנו מסתבכים בתוכנו:

לא נעים לי, זה לא באמת מגיע לי, אני אסתדר לבד

בתפילה על השני יש משהו משחרר

זה לא אני – זה הוא

אני עושה את זה בשבילו

וזה מאפשר לי להכניס את כל כוחי בתפילה

בבקשתי מחברי שיתפללו עלי, אני מרפה מהאחיזה שלי בבעיה,

ומוסר אותה אליו

מישהו סוחב עבורי את החבילה שלי

מקל עלי את המשא לרגע קט

אני לא לבד.

כשאני מתפלל על חברי, אני בעצם מביע נכונות לקחת ממנו את הצרה שלו,

להיות אחראי עליה לזמן מה, לטפל עבורו בדברים.

אני מושיט יד

ומתפלל."


מטרתו המרכזית של הספר הינה להרחיב את מושג התפילה אל מעבר למרחבים המוכרים של בית הכנסת והסידור לעורר את המעיין הפנימי שממנו נובעת התפילה ולהחיות מחדש את מילות התפילה הכתובות בסידור, והוא עושה זאת בהצלחה רבה.

לרכישת הספר לחצו כאן