ידעתם שבית שאן עברה למרכז?
לתמיכה לחצו כאן

ישיבת הסדר, גרעין חברתי, מרכז משפחה, כנסים על זוגיות וחינוך, בית ספר לפסיכותרפיה, תכנית לתורה וחקלאות יהודית, וזה רק חלק ממה שקורה עכשיו בעיר הצפונית.

עשר שנים עברו מאז הוקמו ישיבת ההסדר והגרעין החברתי בבית שאן ונדמה כאילו הם היו כאן תמיד. עשרות פעילויות חברתיות ותורניות, בהם לוקחים חלק מאות תושבים, ילדים, זוגות ובחורים, מתקיימות מידי יום בבית שאן. גרעינים חברתיים וישיבות בפריפריה אינם דבר חדש אך עם זאת נדמה שבבית שאן קורה משהו אחר.

"מבית שאן תצא התורה" אומר הרב שלמה שושן ראש הישיבה. "אנחנו יושבים בליבה של העיר ומחוברים אליה בכל נפשנו. בית שאן משמשת כמרכז עירוני לכל יישובי העמק. כך גם אנו פועלים לא רק עבורנו, או עבור השכונה. אנו בונים בבית שאן מרכז רוחני - תורני לכל תושבי האזור והצפון"

ואכן, לא רק תושבי העיר נהנים מפעילותם של הישיבה והגרעין. לפני 5 שנים הוקם ''מרכז משפחה'' המאחד בתוכו מגוון קורסים, סדנאות, שעות ייעוץ והרצאות בנושאי זוגיות, חינוך ומשפחה. עד כה מעל ל-1300 איש השתתפו בסדנאות ובקורסים של המכרז. גם תושבי הקיבוצים הסובבים את בית שאן מצאו אוזן קשבת בפתרון משברים בזוגיות ובמשפחה אצל אנשי הגרעין החברתי בבית שאן.

דוגמה נוספת להיקף הפעילות הוא 'כנס בית שאן' לזוגיות ומשפחה שהתקיים בחודש תמוז האחרון בו לקחו חלק כ-500 משתתפים מכל רחבי הצפון. "שנים שאנחנו גרים באזור" אומרת תמר דורון תושבת הבקעה, "ולכל דבר היינו צריכים לנסוע למקום אחר. בשביל יעוץ זוגי למקום אחד, בשביל לשמוע הרצאות למקום אחר, היום בית שאן היא המרכז שלנו. זו כבר מזמן לא פריפריה"

היקף הפעילות מרשים גם במספרים: כ-300 בוגרים ותלמידים בישיבה, 9 רבני קהילות בבית שאן בוגרי הישיבה, 870 ילדים משתתפים בפרויקט 'פיוט לגני' ו'תלמוד ישראלי', עשרות בני נוער משתתפים ב'ערוץ הנוער' המכשיר בני נוער לתקשורת וערכים, בית ספר לפסיכותרפיה בראשות ד"ר מיכאל אבולעפיה, עשרות אירועים קהילתיים על ידי גרעין בנות השירות ועוד.

לכבוד כל הפעילות ולכבוד ציון עשור לישיבת ההסדר והגרעין החברתי, מתקיים היום יום התרמה מיוחד. 24 שעות בלבד בהם כל שקל שייתרם מוכפל פי 3 על ידי קבוצת תורמים. קמפיין ההתרמה עובד בשיטת 'הכל או כלום' – רק עם ההגעה אל היעד מתבצע חיוב בהתרמה. אתם מוזמנים לקחת חלק.