זירת קריסת החניון.
זירת קריסת החניון.צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שנה חלפה מאז קריסת חניון "הברזל" ברמת החייל בתל אביב שגרמה למותם של שישה פועלים ולפציעתם של 24 בני אדם.

כוחות רבים של פיקוד העורף הוקפצו להריסות על מנת לחלץ את הלכודים, יחד עם יחידת הכלבנים "עוקץ" וגופי חירום נוספים כמו מד"א, זק"א ועוד.

גדוד תבור מחטיבת החילוץ של פיקוד העורף היה בזמן הקריסה בתקופת אימון גדודית, מספר שבועות לאחר שסיים תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית "בנימין".

קצין האג"ם של הגדוד, סרן מיכאל מנוס, סיפר היום (שני) כי "הוקפצנו לאירוע במהלך שבוע מלחמה, הבנו את גודל האירוע וכל הגדוד הגיע מיידית. הלוחמים והלוחמות אומנו במשך כל שירותם לרגע הזה, והם פעלו בו בצורה מקצועית מאוד״.

זירת קריסת החניון בתל אביב

''למרות כל האתגרים יצאנו מהאירוע עם תחושת גאווה. ידענו שזו שעתנו לבצע את עבודתנו ולתרום את במאמץ", מוסיף סרן מנוס.

השנה החולפת הייתה מלאה בעשייה עבור הגדוד, שביצע פעילויות לשמירה על ביטחון התושבים בחטיבת המרחבית "עציון" ובחטיבה המרחבית "בנימין". מנוס מספר כי "אחד האתגרים בחטיבה שלנו הוא לבצע את המעבר בין פעילות ביטחון שוטף בגזרות השונות לפעילויות חילוץ לכודים.

''אנחנו ערוכים להתמודד עם כל אירוע שיבוא, בין אם מדובר בניסיון פיגוע בגזרה או חילוץ לכודים רבים שנלכדו מתחת להריסות בניין", תיאר מנוס.

גם כיום, מדי לילה, מבצע הגדוד פעילויות למיגור הטרור. "אנחנו מגיעים להישגים משמעותיים למול הטרור בזכות הפעילות הרציפה. מבצעים פעילויות התקפיות רבות הכוללות מעצרים וסריקות אמל"ח כדי לשמור על הביטחון ומרקם החיים התקין של התושבים בגזרה".

צילום: עוזי פרלמוטר, תיעוד מבצעי מד"א
צילום: עוזי פרלמוטר, תיעוד מבצעי מד"א

צילום: דובר צה''ל