ח"כ קורן החרימה את ההצבעהחזקי ברוך

חברת הכנסת נורית קורן, חברה בוועדה לבחירת שופטים, בוחרת למחות נגד בחירתה היום של נשיאת העליון הבאה בשל שיטת הסניוריטי בה נקבעה הבחירה.

חברת הכנסת קורן החליטה שלא להשתתף בהצבעה על מינויה של השופטת אסתר חיות לנשיאת העליון ואת השופט מלצר לסגנה. זאת במחאה על שיטת הסניוריטי בה נבחרה השופטת חיות לתפקיד.

נזכיר כי השרה איילת שקד ניסתה להיאבק בשיטה ולייצר מנגנון בחירה אחר לתפקיד נשיא בית המשפט העליון, אך המהלך לא צלח והשיטה לפיה השופט הוותיק ביותר הוא שנבחר נותרה לפחות בבחירה הנוכחית.

קורן קובעת כי יש טעם לפגם בבחירת אדם המועמד לבדו לתפקיד וכי בחירת מועמד יחיד לתפקיד הופכת את ההצבעה לחותמת גומי של חברי הכנסת.

בראיון לגלי צה"ל מסבירה הבוקר חברת הכנסת קורן את החלטתה ומבהירה כי אמנם לא יהיה בכוחה לשנות את ההחלטה ועם זאת היא רואה את חובת המחאה נגד השיטה. "אני לא חלק בחגיגה הזו שאינה חגיגה דמוקרטית".

את השופטת היא מגדירה כראויה וככזו שתעשה את עבודתה נאמנה כנשיאה, ועם זאת בחירה בשיטה הקיימת אינה ראויה, ובמחאה קיבלה את החלטתה שלא להופיע להצבעה. "הציבור בחר בי כדי שאומר את קולו", היא מזכירה וקובעת: "השיטה היא דקטטורית". לדבריה העובדה שאיש מהשופטים לא הציע את מועמדותו לתפקיד מול חיות מלמדת על כך ש"הפחד שולט".