אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

פרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד ליאור שרעבי, תושב פרדס חנה כבן 32, בגין עבירות של סחיטה באיומים ופגיעה בפרטיות.

כתב האישום כולל שלושה אישומים ומפרט מסכת ארוכה ושיטתית של חדירה לחומר מחשב והעתקת מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש על אודות מיליוני אנשים.

שרעבי, עובד לשעבר של חברת אקטיב טרייל (Active Trail), המספקת שירותי דיוור ישיר לאלפי לקוחות, נהג לחדור למערכות הממוחשבות של החברה ללא הרשאה ולהעתיק מאות מאגרי מידע שהיו מאוחסנים בשרתיה. בדרך זו, העתיק הנאשם והחזיק ברשותו מאות מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש על מיליוני אנשים.

כתב האישום מתאר את מסכת הסחיטה המקוונת שביצע לכאורה הנאשם. כך נאמר כי שרעבי שלח, בעשרות הזדמנויות שונות, הודעות דואר אלקטרוני מאיימות לבכירים בבנק יהב ובחברת אקטיב טרייל ואיים עליהם שאם לא יעבירו מיליוני שקלים במטבע הווירטואלי "ביטקוין", הוא יפרסם ב"רשת האפלה" (Darknet) וכן יעביר לעיתונאים מאגרי מידע השייכים לבנק ולחברה ואשר פרסומם עלול להסב להם נזקים כלכליים ניכרים.

על פי כתב האישום, בשלב מסויים פנו המתלוננים למשטרה. השוטרים נכנסו בנעלי הנסחטים מבנק יהב, וניהלו משא ומתן מול הנאשם תוך הסוואת העובדה שמאחורי מקלדת הנסחטים עומדת המשטרה. כתוצאה מכך, עלה בידי המשטרה לסכל את מימוש הסחיטה, למעט 2,000 שקלים ששולמו במטבע הווירטואלי ביטקוין, כדרישת הנאשם.

בכתב האישום נאמר עוד, כי שרעבי השתמש במאגרי המידע שלקח משרתי החברה ובעזרת חיתוכים סטטיסטיים שונים, יצר רשימות של אנשים אמידים. את הרשימות שיצר, מכר הנאשם בהזדמנויות שונות לבית השקעות שחיפש פרטי התקשרות של משקיעים פוטנציאליים על מנת לשווק להם את שירותיו.

בפרקליטות מציינים כי תהליך העבודה המאומץ והמשולב שהתקיים במקרה זה, מנע נזק ניכר שהיה עלול להיגרם לבנק יהב, לחברת אקטיב טרייל ולפרטיותם של מיליוני האנשים שפרטיהם האישיים היו בידי הנאשם.

במקביל לכתב האישום, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.