בשאר אל אסד
בשאר אל אסדצילום: רויטרס

בזמן שבנבחרת ישראל בכדורגל רושמים אכזבה נוספת באפשרות להעפיל לטורניר כדורגל גדול מאז האחרון שהשתתפו בו אי שם במקסיקו בשנת 1970, יש מדינה שכנה שקרובה לעשות את הבלתי ייאמן.

אחרי נבחרת הכדורגל של איראן שכבר הבטיחה לעצמה העפלה לטורניר הכדורגל הגדול והנחשב ביותר בעולם, טורניר המונדיאל שיתקיים ברוסיה בקיץ הבא, שכנתנו, סוריה בדרך לשם גם היא.

הנבחרת הסורית שהישג השיא שלה היה בקמפיין מוקדמות מונדיאל 1986, אז הגיעה עד לשלב ההעפלה האחרון בו לבסוף הפסידה לנבחרת עיראק, עשתה הערב (שלישי) צעד משמעותי בדרך להעפלה היסטורית אל משחקי גביע העולם בכדורגל לראשונה בתולדותיה.

הנבחרת של המדינה שטבחה עשרות אלפים מאזרחיה, ובחלקים מסויימים בה עדיין נלחמים כפתה שיוויון 2:2 דרמטי מול נבחרת איראן, שכאמור כבר הבטיחה את העפלתה אל טורניר המונדיאל.

הסורים עלו ראשונים ליתרון, כבר בדקה ה-13 משער של מוחמד תאמר חאג', במה שנראה היה כמו פתיחת רגליים מצידם של האיראנים שלא היה להם על מה לשחק.

הנבחרת האיראנית שלאחרונה עלתה לכותרות לאחר השעייתם והחזרתם של צמד שחקני פאנויונוס היוונית, מאחר שלקחו חלק במשחק במסגרת מוקדמות הליגה האירופית מול מכבי ת"א, הצליחה להפוך את התוצאה מצמד שערים של סרדאר אזמון בדקות ה-45 ן- 64, ונראה היה כי הסורים ייאלצו להישאר עם המחמאות.

או אז הגיעה הדקה ה-93, עומאר אל סומה, שעד לפני שבועיים לא היה חלק מהנבחרת בגלל שהנשיא אסד לא אהב אותו, כבש והשווה את התוצאה שקבעה - הסורים מעפילים לשלב הפלייאוף, שם יפגשו את המנצחת בין אוסטרליה לערב הסעודית, בדרך אולי לטורניר ראשון יוקרתי בתולדותיה.