תיעוד: הגנבים שגנבו את המחשבים של הילדים המיוחדיםיח"צ

לבית הספר לחינוך מיוחד 'גשרים' של 'אוהל שרה' בבני ברק פרצו שני גנבים, שגנבו מתוך משרדי ביה"ס שישה מחשבי תקשורת השייכים לתלמידי בית הספר.

מחשבים אלו מכילים תוכנות באלפי שקלים ועלותם נאמדת בכעשרים אלף שקלים למחשב. המחשב משמש כ'פה' בעבור תלמידים בעלי לקויות דיבור קשות שיכולים לתקשר עם הסביבה רק באמצעות מחשבים אלו.

מחשבי תקשורת אלו הוענקו לבית הספר בשנתיים האחרונות עי משרד הבריאות.

מנהלת מערך החינוך של 'אהל שרה' קרין טרבלסי, מנהלת ביה"ס יהודית שטיינמץ וקלינאית התקשורת של ביה"ס תמר שטיגליץ שהגיעו למקום נדהמו. "לאחר שנים רבות של ניסיונות ההורים וההנהלה להשיג את המחשבים בדרכים אחרות כמו מגביות ופנייה לארגוני צדקה שונים, העניק משרד הבריאות את המחשבים במהלך השנתיים האחרונות. ועכשיו כשסוף סוף הילדים יכולים להביע את עצמם - נלקחה מהם ברשעות זכות בסיסית זאת ע"י גנבים חסרי מצפון", אמרו השלוש.

במצלמות האבטחה נראים שני צעירים שפרצו, השחיתו רכוש באולם בית הספר והפכו את המשרד. הנהלת 'אהל שרה' ומשטרת ישראל פונים לציבור; כל המכיר/ מזהה אנשים אלו שיפנה למשטרת ישראל מרחב דן.

בית הספר 'גשרים' שנחנך לפני כשנה הינו אחד מחמישה בתי הספר של 'אהל שרה', המפעילה מעטפת שירותי תמיכה לילדים ובוגרים בעלי מוגבלות קוגניטיבית התפתחותית לכל אורך חייהם; בחינוך, דיור קהילתי ותעסוקה לכ-550 חניכים וחניכות.

בית הספר מביא את התלמידים לקידום מרבי בתחום הקוגניטיבי, בתפקוד עצמאי, ברכישת הרגלי התנהגות ובתפקוד אישי, שישפרו את יכולתם להשתלב בחברה. 'אהל שרה' משקיע רבות בקידום צוות ההוראה ובהכשרה מקצועית. למערך החינוך גוייסו אנשי צוות ממגוון של דיסציפלינות-חינוכיות, פסיכולוגיות ופרא-רפואיות, וצוות ייעוץ והדרכה הכולל פסיכיאטר לילדים ונוער, פסיכולוגית חינוכית ועוד.