ח''כ סמוטריץ'
ח''כ סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר. פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מציע להעניק פיצוי כספי גבוה לערבים מיו"ש ומישראל, כדי שיסכימו להגר מהארץ ולעזוב את ישראל לצמיתות.

"אין מדובר בטרנספר", אמר סמוטריץ' בראיון לעיתון 'ישראל היום'. לדבריו "כבר היום עוזבים את יו"ש 20 אלף פלשתינים בשנה. סקרים שהם עצמם עורכים מגלים ש־30% שואפים להגר לחו"ל.

''אני אעזור להם בכך, בהוגנות, עם פיצוי כספי מלא, ולא בכפייה. זה יהיה זול יותר מהמלחמות והמבצעים הצבאיים בכל כמה שנים", הסביר חבר הכנסת.

במסגרת תוכניתו המדינית, סמוטריץ' גם מציע לפרק את הרשות הפלסטינית, להחיל את הריבונות הישראלית בכל שטחי יהודה ושומרון ולהכפיל את האוכלוסייה היהודית באזור.

המטרה, בסופו של דבר, היא "מחיקה מהתודעה ומהשטח של פרדיגמת המדינה הפלשתינית". לדברי סמוטריץ', "לא הייאוש מניע את הטרור, אלא התקווה, שהביטוי המרכזי שלה הוא המדינה הפלשתינית. את זה אני מתכוון לגדוע".

כיום, לטענת ח"כ סמוטריץ', "אומרים לצבא: יש לך מדורה - שפוך עליה דלק ומים בעת ובעונה אחת. צה"ל לא יכול למגר את הטרור במרחב שבו הוא משמר את התקווה שמתדלקת אותו כל הזמן".

על פי התוכנית המדינית שגיבש, סמוטריץ' מוכן להעניק זכויות אזרחות לערביי יו"ש שיוותרו על מימוש השאיפות הלאומיות בארץ ישראל, אך לא את זכות הבחירה לכנסת אלא אם ישרתו בצה"ל, כמו הדרוזים.