הדילמה של נעמה
הדילמה של נעמהצילום: ISTOCK

הטלפון של נעמה מצלצל באמצע ההרצאה. פאדיחה. נעמה ממהרת להוציא אותו מהתיק, להשתיק לפני שכל העיניים של היושבים בחדר יינעצו בה.

היא משתיקה את המכשיר, אבל רגע לפני שהיא מכניסה אותו בחזרה לתיק, הסקרנות שלה מכריחה אותה להציץ – מי זה? מספר לא מוכר.

באסה.

למרות שבדרך כלל היא לא עושה את זה, היא מחליטה לחזור למצלצל האלמוני בהפסקה.

"נעמה!", נשמע קול צוהל של אישה מהעבר השני.

"סליחה, נמחקו לי המספרים", נעמה מתנצלת. "מי זאת"?

"זאת רוני כהן, מהאולפנה", היא עונה בקול רב משמעות.

רוני כהן? מהאולפנה? הן לא דיברו מאז היום האחרון של כיתה י"ב. ולא שלפני כן הן היו מדברות כל כך הרבה. מהחברות האלה שאומרים להן שלום במסדרון בלבביות, ולא הרבה יותר מזה…

"את שומעת, נעמה? יצא לי לחשוב עלייך לפני כמה ימים , ופתאום קפץ לי לראש בחור מ-ע-ו-ל-ה, חבר טוב של חבר של בעלי, אז את שומעת…"

באותו לילה, נעמה לא הצליחה להירדם. האצבעות שלה ליטפו את המסך של הנייד , כאילו הוא יכול להחליט בשבילה מה לשלוח לרוני בחזרה.

השיחה הסתיימה בהבטחה של נעמה שהיא תחשוב על זה ותחזור לרוני. כן בטח, בטח שמהר. ברור, ברור שאין פה יותר מדי מה להתלבט.

אבל נעמה דווקא מרגישה שיש פה הרבה מה להתלבט. היא לא דיברה עם רוני מאז האולפנה. אין לרוני מושג איפה היא היום, מה עבר עליה בשנים האלה. היא ממש לא אותה נעמה שהייתה באולפנה.

היא אחרת. לגמרי. אין סיכוי שרוני מכירה אותה כמו שהיא היום, ואיך בדיוק רוני יכולה לדעת מה ומי מתאים לה, לנעמה.

די, אין לה כבר כוח לצאת עם לא קשורים. היו מספיק כאלה, לגמרי. וזה שוחק, עוד פגישה ועוד פגישה. אני לא מכונה, והלב שלי נפגע בכל פעם מחדש. תפילה, תקווה, ואכזבה…

אבל מצד שני… אף פעם אי אפשר לדעת, לא? ואולי תהיה הפתעה? ואולי הקב"ה מביא לה את זה ככה, לא כמו שהיא חשבה… אוף…

איך אפשר להחליט. האצבעות שלה המשיכו ללטף את המסך .

בתוכה היא יודעת, שאין לה כוח לחזור שוב לבור הריק הזה, שקוראים לו "אין הצעות". בינה לבין עצמה היא קוראת לזה "תקופת יובש", אולי כדי להזכיר תקופות טובות יותר שכבר היו. קשה לה, לנעמה, לוותר על ההצעה של רוני. כי הצעה זה קצה חוט. זה תקווה למשהו חדש, להתחלה חדשה.

אבל… מה אם אני אפגע? ומה עם הכוחות שלי? והשחיקה, שכבר נותנת את אותותיה? הפרפרים בבטן לפני דייטים כבר לא מה שהיו פעם. הזדקנו.

האצבעות של נעמה מציירות שתי וערב על המסך השחור , משאירות אחריהן סימנים אם רק היה לה עם מי לדבר בחופשיות… כבר זה זמן, שנעמה מרגישה שפשוט אין לה עם מי להתייעץ בעניינים האלה.

יש לה לנעמה, חברה טובה אחת. שגית. כמו אחות ממש. שתיהן מחפשות את האחד. שתיהן מחפשות את עצמן. מבינות זו את זו, גם בלי הרבה מילים.

אלא, שבזמן האחרון, משהו קצת השתנה. נעמה כבר לא מרגישה ששגית איתה, ורק איתה, עד הסוף. היא מרגישה ששגית מתערבבת עם עצמה, מערבבת אותה איתה. נעמה מרגישה את המועקה זוחלת בגרון. הבדידות כבר חברה קבועה שלה.

כל כך הייתה רוצה לשתף מישהי בהתלבטויות האלה, בהתמודדות , ברגשות הכי הכי קשים ועמוקים וכואבים וסוערים.

אבל… יש מחשבה אחת. מעצבנת. שלא מניחה לה להרגיש חופשיה.

"מי יודע מאיפה תבוא ההצעה?", לעולם אין לדעת… זה הרי יכול לבוא מכל מקום! הנה, בדיוק כמו עכשיו, עם רוני. היא בחיים לא הייתה מעלה בדעתה שרוני תציע לה מישהו. ההצעה יכולה להגיע מכל חברה, דודה או סתם מישהי מהמכללה שלה.

ונעמה… היא לא מרגישה בנוח לשתף, גם לאנשים שהיא חושבת שאולי יוכלו לעזור. כי הרי… מי יודע מאיפה תבוא ההצעה? ואם משפט שאני אגיד יגרום למישהי לחשוב עלי משהו לא טוב? והמחשבה הזאת שמנקרת לה בראש, לא מאפשרת לה להיות משוחררת באמת עם אף אחת. להיות גם כואבת, ונזקקת, וחסרה. כן, להודות בזה שקשה לה.

נו… איפה אתה כבר? הייתה המחשבה האחרונה של נעמה, לפני ששקעה בשינה טרופה.
______________________________________________________________

אם גם לך התחושות האלה מוכרות, תדעי שכנראה את לא לבד.

זה הכי טבעי וטוב ונכון בעולם לרצות להתחתן. לרצות לבנות כבר את הבית שלי. אבל ביחד עם הרצון ההולך וגובר, מתגברת גם הבדידות. ותחושת חוסר האונים. כי מה עוד אפשר לעשות שלא עשיתי?

לפנות לעוד שדכנית? לבקש מחברות עזרה? להירשם לאתר הכרויות?

וכמו אצל נעמה, יש הרבה בנות שמסתובבות עם שאלות והתלבטויות.

מהי ההשתדלות הנכונה שיש לעשות כדי לעמוד כבר מתחת לחופה?

למה לא מצליח לי? למה אני לא מצליחה להחזיק קשרים? למה אין לי הצעות? מי אמר שאני אתחתן בכלל אי פעם? למה אני לא מצליחה להיפתח ולהיות משוחררת בדייטים?

הנטייה הטבעית (וההגיונית) שלנו היא לחפש את הפתרונות בחוץ, במציאות שסביבנו.

יש עוד שדכניות שלא פניתי אליהן. חברות שלי לא מציעות לי הצעות. אין מספיק בנים דוסים נורמאלים בעולם.

אבל אם רגע נתבונן בזה מעיניים של אמונה, אנחנו הרי יודעות שהקב"ה הכין לכל אחת ואחת את הזיווג שלה עוד בטרם ירדה נשמתה לעולם.

והקב"ה אוהב אותך, ורוצה מאוד מאוד מאוד (מאוד!) לראות אותך מקימה כבר את הבית שלך. אבל בכל זאת… הצורך לעשות משהו בעצמי, הוא אדיר. והוא גם נכון.

ביחד עם האמונה שהקב"ה דואג לי, קיימת גם הידיעה שהקב"ה מצפה מאיתנו לעשות השתדלות, לפעול כדי לשנות את המצב של חיי. נו, אז מה אפשר לעשות? בבקשה, רק אל תגידו לי "תשתני".

אין צפי למושלמות בזמן הקרוב. אני לא מושלמת, ואני רוצה שמי שיתחתן איתי, יקבל אותי כמו שאני – על הטוב והרע שבי. את יודעת מה?

את צודקת במאה אחוז. את לא צריכה להיות מושלמת וכלילת המעלות כדי להתחתן. לא כל הבנות שהתחתנו היו כאלה .

אז מה כן אפשר לעשות?

ייתכן, שאולי העשייה הגדולה והמשמעותית ביותר כדי לקדם ולשנות את המצב שאני נמצאת בו – היא להתבונן פנימה.

לפעמים אסימון אחד שיורד בתוכי, הבנה אחת, שינוי אחד של תפיסה פנימית – מביאים לשינוי אדיר במציאות החיצונית של חיי.

אבל… לפעמים, האמירה הזאת מרגישה קצת אמורפית, מנותקת, מרחפת. מה זה אומר עבודה פנימית? איך בדיוק עושים את זה? מהניסיון שלנו, בעבודה עם מאות בנות שפגשנו במהלך השנים, גילינו שאין לזה תשובה אחת.

מה אפשר לעשות?! זה אישי מאוד. אבל בכל זאת, ברוב גדול של המקרים – יש מה לעשות. ולא, אנחנו לא מדברים על דברים חיצוניים. את זה נשאיר לאחרים. אנחנו מדברים על התבוננות פנימה. על בחינה, מחשבה, הקשבה ובירור פנימי , שיוצרים כיוון לצעוד בו.

ראינו, שלפעמים אסימון אחד שיורד בפנים. הבנה אחת. שינוי אחד של תפיסה פנימית – מביאים לשינוי אדיר במציאות החיצונית של החיים.

זה יכול להיות הבנה של משהו שחוסם אותי מבפנים, בלי שאני בכלל מודעת אליו. זה יכול להיות דפוס התנהגות או מחשבה שחוזרים על עצמם, וזה יכולים להיות עוד המון דברים, שרק את יכולה לגלות. זה לא קל לעשות את זה. זאת עבודה עם השקעה. אבל בדרך כלל, היא גם משתלמת מאוד.

  • הכותבת היא ראש מכון עומק הקשר - מכון העוסק באימון וליווי בנות לקראת זוגיות מאושרת.

**************************************************************************************

מחפשת את שאהבה נפשך? אימון רגשי לקראת זוגיות יוכל לעזור לך ממש, בעזרת השם!

תהליך קצר וממוקד, בגובה העיניים, מתוך אמון והערכה... הצטרפי ל-300 הבנות שכבר זכינו ללוות לחופה!

מבחר מאמנות ומטפלות מקצועיות - תוכלי לבחור את מי שהכי מתאימה לך!

התקשרי - 058-4170276 או באתר שלנו - עומק הקשר, אימון ריגשי