אלי עציון: אליצור תחזור להיות אימפריה

אלי עציון שנבחר השבוע בפעם השנייה לתפקיד יו"ר אליצור, מספר לערוץ 7 על חשיבותה של אגודת הספורט הדתי, ועל המהלכים שהוא מוביל במטרה לפוך את אליצור לאימפריה, כלשונו.

"אחרי שבקדנציה הראשונה זאת הייתה הפתעה והצלחנו להיבחר למרות המנהלים הקודמים ששלטו הרבה שנים ולא רצו את הצעירים, הפעם זו הבעת אמון, ראו שהצלחנו", אומר עציון בסיפוק.

באשר לפעילותה של אליצור אומר עציון כי "יש חשיבות מאוד גדולה לייצג את הספורטאים הדתיים... לדאוג שבמשלחות יהיה אוכל כשר ולפתח עוד ספורט שעדיין הציבור הדתי לא מודע לו כמו הכדורגל''.

על סערת משחקי הכדורגל בשבת אומר אליצור, "אנחנו לא משחקים בשבת והקבוצות שלנו לא משחקות בשבת. זה בסיכום עם התאחדות הכדורגל. קבוצות שיש בהן שחקנים דתיים והם מבקשים לא לשחק בשבת לא תמיד הם מקבלים תשובה חיובית, והפתרון הוא להיות רשומים באליצור".

עד כמה תחרויות הספורט בעולם מבינות את חשיבות של השבת עבור הישראלים?

"לא באנו לחנך את העולם, באנו לדאוג שלפחות בארץ המשחקים והתחרויות לא יהיו בשבת. לפני כמה חודשים היתה אמורה להיות אליפות אירופה בשחמט בישראל ואז התוכנית היתה שהתחרות תהיה בשבת. לא הסכמנו לזה והבאנו עוד תקציב להארכת התחרות ביומיים כדי שהתחרות לא תהיה בשבת".

מה הם יעדיך לקדנציה הבאה כיו"ר אליצור?

''להמשיך להיכנס לעוד תחומי ספורט שבהם הציבור הדתי לא נמצא בהם, להתחבר עם רשויות מקומיות שלא עוזרות מספיק לספורטאים הדתיים ולפתח את אליצור בעולם. אליצור הייתה פעם אימפריה ולאט לאט היא חוזרת לשם".