חוגגים את סיום קורס החובלים
חוגגים את סיום קורס החובליםצילום: דובר צה"ל

היום (רביעי) התקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 135, במעגן דרור, המשמש כמעגן הצוללות החדש שבבסיס חיפה של זרוע הים.

הטקס נערך במעמד סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, משפחות החובלים ואורחים נוספים.

במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרים הטריים והוענקה להם דרגת סגן. קורס חובלים הוא קורס קצינים התנדבותי המכשיר את מפקדי העתיד של זרוע הים, אשר יפקדו על השיט הכוללים ספינות טילים, כלי ביטחון שוטף וצוללות.

סגן הרמטכ"ל, האלוף אביב כוכבי, אמר לחובלים, "עכשיו זה התור שלנו, עכשיו זה הדור שלנו ואתם חובלים צעירים מצטרפים אליו. על כתפיכם החשופות הנחנו זה עתה את הדרגות ואיתן אחריות כבדת משקל. פקודי ורעי הקצינים החדשים, ברכתי האישית לכל אחד מכם. נבחרתם מבין רבים, סומנתם ועשיתם מסע ארוך ותובעני".

"אתם מצטרפים לחבורת הפיקוד של זרוע הים, אשר לאורך שנים קידמה את יכולותיו של החיל והביאה אותו להתמקד בחזית היכולות המבצעיות, שבחרטום הקדמה הטכנולוגית. ממחר בבוקר תהיו אתם אלו שיקבעו מדי יום את עוצמתו של החיל ואת תרומתו לצה"ל ועם ישראל", הוסיף כוכבי.

מפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט הוסיף כי "העליונות הימית מאפשרת לנו קיום תקין בשגרת יומנו ולא פחות חשוב ואולי אף יותר, בשעת חירום. את העליונות הזו חובתנו להביא ויהי מה, גם אל מול אתגרים חדשים ומתפתחים".

"עליונות ימית משיגים עם צי, ספינות, צוללות, קומנדו, צי חזק, התקפי, מתוחכם, מתאים למשימותיו ולאתגרים המשתנים. בוגרי מחזור 135, בתוך זמן קצר תמצאו את עצמכם בעיצומה של עשייה מבצעית עניפה, נועזת, בכל הזירות. בחרתם לצעוד בדרך מאתגרת, משמעותית, נטלתם על עצמכם אחריות כבירה, בחרתם להיות מפקדים בים. זכרו תמיד, כי הלוחמים נושאים אליכם עיניים, זיכרו תמיד, כי אתם אחראים לתפקודם ולשלומם, זיכרו לממש אחריות זו בענווה, ובכבוד לכל אדם באשר הוא. צאו, הפליגו, נצחו ושובו בשלום לנמל", דברי האלוף שרביט.